Translate

söndag 19 april 2015

Fixa egna Tapeter


 
Överst är en stor tavla jag har målat, den undre bilden är en tapet jag har målat direkt på väggen i vårt sovrum. Som jag kluddrat till, mitt eget motiv som jag hittat på. (ljusskenet kommer från en lampa)
Nu såg jag på nätet något kul, man fixa sina egna tapeter!
På olika sätt, snyggt, häftigt och läckert.
Det är nåt jag vill kika mer på, låter kul tycker jag ,-)))
 
 
Sätter in länken ifall det är någon som vill göra sina egna tapeter.Det är Mr Perswalls designers
om inte länken fungerar ,-)
 


http://www.mrperswall.se/hjalp-att-designa-tapet

 

12 kommentarer:

  1. ÅÅÅ nu flyger jag direkt i väg på besök till dig!
    Du är suverän!
    Stor kram i färgen form tecken! :-)))))))

    SvaraRadera
  2. Minns denna vackra målning i ert sovrum. Så fina konstverk du har gjort. Det är färg, det är glädje och bara så underbart *tack*
    Tack för länken och ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera

  3. Du är ju bara för bra! :-))))

    Stor kram så här på söndagen ♥

    SvaraRadera
  4. Nu kommer såna där "tekniska" frågor... När du målade på din vägg, var det tapet under före då? slipade du ner helt galet mycket isåfall? liksom grundade och slet hår och fingrar i bitar...hehe. Och vilken typ av färg har du använt dig av? inomhusfärg för väggar? eller satt du och petade med smal akvarellpensel och fin palett...hehehe...så när du råkar skvätta vatten på och torkar av får en enda stor sudd av färg...hehe. skojar med dig förstås. Men berätta hur du gjorde... kanske det får mig att gå loss på min sovrumsvägg...funderar på nån slags fondvägg därinne i framtiden. Kraaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå,
      Först så spacklade jag och slipade, målade med en grundfärg, det blev några bubblor som jag gjorde ett kryss i, klistrade igen.
      Grundarbetet är ju jätteviktigt.
      Målade en gång med vanlig tapetfärg så allt var vitt.
      Sen började jag måla väggen som jag ville ha den, blandade vanlig målarfärg med akrylfärg, hade köpt 5 olika akryltuber i olika färger.
      , blandade på och målade, på vissa ställen enbart akrylfärg, ha så kul.,-))

      Radera
  5. Wow, så kreativ du är! Imponerande minst sagt :-)

    SvaraRadera
  6. Hääääääääääärligt. Du är bara för härlig. Du är så kreativ. Så fint du målat.
    Tummen upp för din härliga konst.

    Natti natti å Kramkram.

    SvaraRadera