Translate

onsdag 12 augusti 2015

Bättre än Gymkort ,-)

Att skaffa en aktiv valp slår alla gymkort ,-)))
Jag som suttit och häckat framför datorn har nu blivit en hurtbulle ,-)
Det gillar jag, som alltid varit rörlig.
Nu är jag på språng den mesta tiden av dygnet, ja förutom nattetid då, då sover den lilla ängeln som en stock ,-)
Det som tar mycket energi är dessa eviga böjningar med att torka upp vattnet, Ja vi har porslins skålar med vatten i nu, efter att valpen helt enkelt bara tog tag i den stora platsbyttan, tömde ut vattnet och gick omkring med en tom bunke.
En stadig porslinsskål kan han inte lyfta, "än" men han sätter tassarna i den och krafsar ut vattnet ,-)
Vi har nu vattenskålen i badrummet med dörren öppen förstås ,-)
Golven såg inte ut att trivas med att ständigt vara våta, ja, jag torkade ju upp.
Så mig är det fart på nu, och jag trivs, OK lite mindre vatten på golvet skulle jag inte säga nej till.
Men är man vattenhund så är man ,-)



6 kommentarer:

  1. Det är bra att ha någon som håller en igång*ler*
    Den perioden vara inte så länge, valparna växer så fort. Jag la ett frotté som har gummi på baksidan på golvet under mat och vattenskål. Jag köpte samma underlägg som finns att köpa till baby/barnsängar, toppen!
    Ha det så fint!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips men inte till den här valpen , har provat men det sliter han loss .-))))
      Det här var en vild ras eller valp ,-))))

      Radera
  2. Oj vad jag känner igen det där med vattenskålen... Våra söta Vicky hade alltid ur vattnet i vattenskålen av ren tjurighet om vi lämnade henne ensam hemma, eller bara ren trots om det inte var kallt vatten nog.. Jösses vad tokig jag höll på att bli av det!! Jag köpte sedan den största keramikskål i djuraffären, 2 liter vatten gick det i den... Då blev det lite tyngre att kasta runt med skålen... Men vattnet kan man som sagt ösa ur med hjälp utav tassen :) :) Jaja, det gick ju över så småningom :-D
    Ha det bäst och tack för ditt besök..
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Äsch fyll hela badkaret så kan hunden dricka eller bada där vilken stund som helst...fniss... Min hund gillar också att bada trots att den inte är vattenhund och särskilt omtalad ras för att gilla bad. Gymkort??? näääääe det orkar man inte med alls när man har valp för då får man ju liksom "två i ett" - alltså valp OCH träningskort... hehe. Just nu när min älskade lilla vän är inne i nån "jag ska visst dra i kopplet igen"-period och "jag ska äta allt jag hittar ute"-period så känner jag av mina armar på ett nytt sätt. Definitivt starkare armar och axlar numera trots "bara ca 6-7 kg arbetsvikt". Det är på gott o ont... ibland får jag ju en väldig värk av allt rännande men mest är det bra tror jag. Kramisar!

    SvaraRadera
  4. Små valpar är aktiva när dem är i vaket tillstånd. Det är ett ständigt passande så dem inte hittar på ofog, men hujedamig så charmiga och gulliga dem är.
    Kramelikram.

    SvaraRadera