Translate

måndag 6 mars 2017

Energitjuvar





Vänner är värda GULD........................................
Jag har 4,-)

Antingen är det jag som är jobbig!
Fast jag upplever henne som otroligt jobbig just nu!



Just nu när min mamma blivit virrig, för det är hon igen.
Så är den här vännen på hela tiden, hon ringer, jag har förklarat att just nu har jag så mycket...........jag hinner inte ses även om jag skulle tycka det vore kul.

Hon lyssnar inte på det örat!

Gubben och jag håller på att gå i bitar. Imorron ska mamma till "öron" sen till läkaren. Gubben har läkarbesök, vi ska hämta barnbarn från dagis någon dag i veckan, dotterns hundar rastar vi............
Vi ska fixa ett av rummen.
Vi har våra hundar........................den ena en hund som kräver mycket pälsvård och har mycket energi.........osv!
Mamma är snurrig och ringer flera gånger om dagen.
Det måste ju ha hänt något, så det är för det hon ska till läkare...................
Fullt upp hela tiden!
Den här vännen ringer t.o.m till min mamma och undrar var vi är, eller vill prata med mig där.
Det hoppas jag hon har förstått nu att det ska hon inte göra.
Vännen är en jättefin vän, men just nu skulle jag önska att jag inte ens hade henne som vän.
Jag orkar inte!
Inget går fram när jag förklarar............................
All energi försvinner efter jag talat med henne.
Jag har bett om att få vara lite trist ett tag framåt................men inget hjälper.
Är det jag som är ego?
Det snurrar i skallen, men att ha hand om en snurrig mamma i en annan stad det är jobbigt. Men den tiden får jag ju ta, vill ju att mamma ska ha det bra.
Är det OK att sätta sina vänner åt sidan ett tag, de andra tre är det inga problem med, dom förstår.
Ibland har jag faktiskt lust att skriva ett brev, jag orkar inte ha dig som vän, för du lyssnar inte.
Men som sagt det är bara tankar ,-)))
Ringer gör jag ju..................men då blir det bara en massa om när vi kan träffas?

17 kommentarer:

  1. Ja, det är det. Var rak och tydlig mot henne och säg precis som det är. Ibland måste man helt enkelt bra prioritera och det känns som om du behöver göra det nu.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. problemet är att jag har sagt precis som det är, men det går inte in, tyvärr.

      Radera
  2. Du är inte ensam om det problemet. Det är hiskligt svårt, men jag har satt ner foten för min gamla väninna. Hon har heller inte lyssnat.
    Låt bli att svara, då hon ringer. Gör dig lite omöjlig. Det är du, som äger ditt liv 💙 kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får låta bli att svara, men då ringer hon mamma tyvärr.

      Radera
    2. Då är det svårt. Om du svarar, säg då strax att "det ringer på dörren" eller "det kokar över på spisen" eller...
      Kram 💚

      Radera
  3. Vissa personer vill inte förstå när man säger till. De är lite ego. Du får sluta att svara i telefon, eller avsluta samtalet med att du är på väg någonstans och inte kan prata. Efter ett tag så kanske vännen tar till sig det du sagt.
    Stå på dig!
    Ha det så fint!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får sluta svara i telefonen ,-)
      Jag kan INTE kommentera på din blogg OBS!?
      Det ser ut som det blivit något fel!

      Radera
  4. Förstår dig och känner starkt med dig.
    All energi dras ur en och man kan inte göra något, det är påfrestande.
    Förstår inte varför din vän inte kan visa lite hänsyn till dig och dina önskemål. Det gäller ju faktiskt att du ska kunna orka med allt, med dig själv och din mamma. Du måste kanske säga ifrån på skarpen innan det blir för mycket för dig. Skriva ett brev och förklara kanske inte är någon dum idé. Fast jag känner ju inte henne.
    Men, vilket fall som helst så måste du tänka på dig själv i detta.
    Sköt om dig och varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har blivit ett problem. för hon är SÅ på!
      Hon ringer o ringer........
      Jag gillar ju henne som vän, men det har blivit för mycket.
      Jag har förklarat hur det är just nu.
      Mamma tar mycket tid med besök och telefonsamtal.
      Det har ju kommit nu de senaste 4 månaderna, med mamma.
      Brev var en bra idè, TACK.

      Radera

  5. Du får nog vara lite extra tydlig mot din väninna, annars får du säga att du tar en väninnepaus. 👭

    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väninnepaus låter härligt just nu ,-)))

      Radera
  6. Oj vilket dilemma du råkat ut för :(
    Men jag kan ju tycka att din vän beter sig väldigt tokigt.. Skulle nog själv bli galen om jag råkade ut för samma sak !! Hoppas det löser sig, annars får du nog skriva ett brev om hon inte lyssnar på dig..
    Bamsekram / Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja antingen blir det ett brev eller så ja skippar jag henne.

      Radera
  7. Tycker hon är ganska mycket ego nu.
    En vän måste ha förståelse och lyssna.
    Tycker nog du ska ta hand om dej, låter mycket.
    Lycka till med att det löser sej.
    Stor styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja en mamma som behöver mycket mer, det tar tid det ,-)

      Radera
  8. Oj, så jobbigt och tråkigt att hon inte lyssnar och förstår. Förstår att du inte vill att ni ska bli ovänner heller för ni är ju ändå vänner. Du har fått många goda råd av dina bloggvänner så jag hoppas att nåt fungerar. En stor styrke kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns tråkigt att hon inte förstår och det är ju just nu allt kör ihop sig.
      Det är väl inte för alltid.

      Radera