Translate

tisdag 30 maj 2017

Det där låter inte kul alls!




Mamma o jag ska åka på en cykeltur ,-)
Jag har bokat ,-) Nu blir den inte av idag som planerat för det ska regna, men hoppfullt en annan dag.
Vi sitter fram på ett säte, sen cyklar en person med hjälp av en  elmotor.
Nu tycker inte mamma att det här ska bli kul alls ,-)))
Fy det låter tråkigt, sitta där och se billig ut, nej det gör jag INTE!
Jag är säker på att mamma tycker det är kul efteråt ,-)
Ut och se sig omkring lite, sen kan hon och jag sitta och prata under tiden, något nytt hon aldrig gjort.
Nu är min mamma så här avig, det har hon varit i hela mitt liv, hon säger NEJ till allt.
Ibland har hon annan uppfattning efteråt ,-))
Men jag trodde att det här var något hon skulle tycka om när jag bokade............för hon tycker om att vara ute och gå.................men då kommer vi ju inte så långt.
Jag sa att jag kunde avboka att det var helt ok.....................men efter ett tag sa hon att hon åker väl då, men kul blir det inte!

10 kommentarer:

  1. En dam med bestämda åsikter, din mamma 💚
    Nä, det blir INTE kul, haha, hon säger säker OJ, vad KUL, efteråt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är bestämd, det har hon alltid varit.
      Och himla envis.
      Jag tror att hon kommer att tycka det var jättekul, men dom avbokade, spöregn idag men hoppfullt på Torsdag ,-)

      Radera
  2. Aj då, så synd att din mamma reagerade så här inför er cykeltur. Min första tanke var ärligt talat att hon verkar otacksam men kanske beror det på något helt annat. Att hon känner sig uttittad eller blir rädd. Eller så är det bara ett utslag av hennes avighet vilken måste vara en ganska så tråkig och påfrestande sidan för er. För henne själv med kan jag tycka. Så jag hoppas att din mamma blir glatt överraskad och att ni får en trevlig tur tillsammans.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sån är min mamma, säger alltid nej, visserligen har hon blivit lite bättre nu när hon är gammal, förr var hon väldigt jobbig ,-)
      Men jag tror att hon kommer att tycka om det, dom avbokade idag, spöregn, men på torsdag ,-)
      Tur i oturen med regn idag vi måste ner till veterinären, väntar nu på provsvar

      Radera
  3. Förstår att det känns tråkigt att tänka ut något som kunde vara trevligt. Du erbjöd dig att boka av, men då ville din mamma genomföra det hela. Hmmm....Då blev det ju hennes beslut och det kanske underlättar.
    Svårt att veta hur man ska handskas med detta men om det varit ett tämligen livslångt "tillstånd" så blir det nog inte bättre. Men jag tycker du hanterade det hela jättebra. Säkert kan inte din mamma förstå att du blir sårad av hennes negativa hållning och dte underlättar ju inte för dig.
    Många tankar till dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma har gillat att cykla när hon var ung så jag tyckte det var en bra idè ,-)
      Men jag tror hon kommer att gilla det ,-)

      Radera
  4. Det kommer säkert att gå bra den dagen hon får kliva upp på cykeln.
    Det är inte lätt att vara gammal och skall testa nymodigheter. Kanske lite rädsla för det moderna.
    Hoppas ni får en trevlig stund när ni ger er iväg på cykeln!
    Ha det så fint!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är säker på att hon tycker det är kul efteråt ,-))
      Det är inte att det är nymodigt utan hon säger Nej jämt!
      Det är min mamma det, en nejsägare, något positivt , jag är en ja sägare ,-))

      Radera
  5. Dom är toppen, så hoppas ni kommer iväg vid tillfälle. Har använt en sådan vid ett flertal tillfällen. Jättekul
    Kramar

    SvaraRadera