Translate

lördag 2 september 2017

Har hamnat i klistret




Har målat våra vinglas, och dom blev jag nöjd med.
Nu önskar sig äldsta dottern att jag målar glasen hon köpt, ska betala glasen också förstås och måla.
Det är det som blivit kruxet, för när jag målade våra glas var det inga problem..............men nu när det ska bli en födelsedagspresent så går det inte!
Jag köpte 6 prov glas så jag kunde öva..............men nej jag får inte till det.
Jag målar och tvättar bort om och om igen..........
Är det en prestationsångest .............jag tror det ,-)
För det har jag aldrig när jag målar åt mig själv .
Födelsedagen närmar sig och har ännu inte fått till ett enda glas!
Så hur det här ska gå vete sjutton ,-)
Det är vad jag håller på med, förutom jobbar med hundarna och hälsar på mamma.

20 kommentarer:

  1. Aj då, kanske är det en prestationsångest för när man ger bort något så vill man det ska vara fint. Men jag tror du lyckas och säger lycka till i alla fall.

    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är stor skillnad att måla åt sig ,-)))
      Jag vet att dottern blir besviken om jag inte gör det!
      Kanske får presenten dröja lite...............

      Radera
    2. Den som väntar på något gott...

      Kram

      Radera
  2. Släpp det ett tag så går det galant .. :-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror det släpper plötsligt. Förstår att det är ett annat läge när det ska ges bort vid en högtidsdag. Du är duktig.
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på att det släpper ,-))) men nu brinner det i knutarna!

      Radera
  4. Du ska låtsas att du målar till dig själv, så blir det säkert lyckat!
    Jag är likadan, sticka på beställning, nej, gillar inte. Däremot spontant.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-)) men det har jag låtsats,men det hjälper inte! Nu börjar det bli bråttom ,-)

      Radera
  5. det är så typiskt. det är som om man gör sig till när man ska göra åt andra. Gäller även i matlagning. Man vill ju att det ska bli bättre än bra och då blir det tvärtom. Hoppas du kan lösa problemet, tänk inte så mycket så går det bättre, kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så typiskt!
      Jag målade våra 15 och det tog inte lång tid alls, har nu inte ens ett glas gjort.
      Får försöka att slappna av.........

      Radera
  6. Lämna det därhän ett tag. Tror det är få förunnat att måla på beställning. Kanske om det handlar om att måla ett rum eller så. Men inte i övrigt.
    Eller också får du ge dottern de glas du målat åt er och göra nya till dig själv.
    Håller tummarna för att du hittar på något och gör du det inte så får presenten koma senare.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte brytt mig om att försöka på nästan en vecka nu ,-))
      Ska snart prova igen, det här är andra glas som dottern vill ha ,-)

      Radera
  7. Det där är väldigt typiskt. Vi vill ju så gärna göra vårt allra bästa så att det blir till belåtenhet och då spänner vi oss.
    Du får låtsas att du målar till dig själv. Du kanske kan tänka dig några flera glas till dig och måla dom. Så blir de toppen och en finfin present.
    Hoppas att det är väl med din mamma och matgästen går det bra?
    Trevlig söndag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag spänner mig för mycket!
      Jag har målat fler glas till mig som är klara..........de motiv jag inte tvättade bort, som var menat som övningsglas ,-))) men jag gillar dom inte!
      Hon äter i alla fall inte längre hos mamma.

      Radera
  8. Prestationsångest, sådant känner jag igen.
    Men kan inte dottern få dina glas? Så kan du måla nya till dig själv? Då kanske det fungerar?

    Hoppas att du finner en bra lösning!
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dottern har valt helt andra typer av glas!
      Ska prova att måla sent på kvällen, nattetid kanske ,-))

      Radera
  9. Du har fått så många tips hur du skall gå tillväga med glasen. Många har lika kommentarer som jag tänkt skriva. Du skall se att det fixar sig tillslut.
    ha en fin söndag!
    Kramisar<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas jag fixar det här, så typiskt att jag börjat spänna mig ,-))

      Radera