Translate

lördag 7 oktober 2017

Kråkan med på hundrastningen ,-)) vid sidan av oss!




När jag rastar hundarna klockan 8:30 så kommer kajor, skator och kråkor ,-))
Inget konstigt med det, jag matar dom ,-)
Men det finns en kråka som väntar på det godaste, jag har små bitar hundmat o kattmat än så länge innan jag ger talgbollar och nötter också.
Jag har med några bitar frolic, det älskar hundarna......
Så den här kråkan vet att om han hoppar vid sidan om mig och hundarna tillräckligt länge så ger jag en frolic ,-)) Så medans de andra nöjer sig med den maten, väntar den här kråkan in godbitarna ,-)
Han eller hon ser så söt och charmig ut när den småspringer eller hoppar vid sidan av oss ,-)
Väldigt nära, Det ser ut som jag rastar tre hundar och en kråka ,-)
Så kul! ,-))

14 kommentarer:

  1. Tre hundar och en kråka! Vad kul!
    Ja, djuren är läraktiga.
    Ha en fin lördag och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hundarna vet att det är fåglarnas tur att matas, dom är väldigt snälla o kloka ,-))
      Ha en härlig Söndag!

      Radera
  2. Vilken djurvän du är! Miss E brukar jaga skatorna så vi gör inte sällskap med dem ;-)

    Kram och ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-)))) Våra är vana redan när dom är små valpar så dom tittar bara på när fåglarna äter sin mat även om dom är jättenära ,-)
      Jag tycker om alla djur ,-)
      Ha en härlig Söndag ,-)

      Radera
  3. En klok kråka och den vet vad som komma ska. Kan tänk mig att det ser lustigt ut. Kul att hundarna är vänligt inställda till kråkan. För annars hade det kunnat köra ihop sig rejält.
    Hade gärna mött er ute.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kråkor är smarta det har jag läst om ,-)
      Våra hundar bara väntar tålmodigt ,-)
      Det är flera som kommenterat "är du ute med både hundar och kråka" ,-))))
      Det är en härlig känsla..-)
      KRAM

      Radera
  4. Men så häftigt, låter som taget ur en film.
    En fin söndag önskar jag till en fantastisk människa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en härlig känsla med fågelvänner ,-)
      Speciellt denna kråkkompis ,-)
      Ha det gott ,-)

      Radera
  5. Jag har hört att kråkor är intelligenta fåglar och det verkar stämma på det du berättar om.
    Tänk att den kommer ihåg och går bredvid och väntar på det godaste. Och, har blivit så pass tam. Märkligt egentligen. Märkligt också att inte någon av de andra kråkorna tar efter till slut.
    Snälla hundar också, som låter fåglarna vara, det är fint och jag förstår, din förtjänst.
    Det skulle vara roligt att se er.
    Trevlig söndag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De andra kråkorna är nära de också ,-) Men inte vid sidan som den här.
      Kråkor ska vara smarta ,-)
      Men att vänta på det "bästa" är smart för det kunde ju vara så att jag bara hade den andra maten ,-)
      Hundarna är vana från de är valpar ,-)En härlig Söndag önskar jag!
      VARM KRAM ,-)

      Radera
  6. Haha...Ja du har varit speciell med djuren alla år jag haft förmånen att "känna" dig, vad blir det nu sedan zoomin-tiden...8-9 år!! Skatan har ju figurerat i dina bloggar rätt ofta, roligt måste jag säga :))
    Ha det gott..
    Kram Yvonne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är 8-9 år! Inte klokt vad fort det gått!,-)
      Ja kråkor (skator o kajor) har jag matat i många år.
      Men min favoritfågel är Kråka ,-))
      Ha det gott du också.
      KRAM ,-)
      Kråkan

      Radera
    2. ,-))))) där kom "kråkan" med att misstag under Kram om den nu inte satt osynlig här och skrev det själv!
      ,-)))

      Radera
  7. Du har din Kråka som stadigt återkommer, toppen roligt�� Det är roliga fåglar. Har en på landet som har bosatt sig på tomten. Doris gillar också Frolic så Kråkan sprang efter och letade i gräset��.

    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera