Translate

måndag 2 juli 2018

Jag "klipper" till

Först måste jag bara skriva om vilken lättnad det vara att läsa att de Thailändska pojkarna som gick in i grottan har hittats levande! ,-)))
Fantastiskt!



Innan vår kommande semester har jag klippt håret på mamma, idag, mitt eget hår för två dagar sedan och hunden klippte jag igår ,-)
Hunden är så duktig, jag säger bara , kom och lägg dig så ska jag klippa dig, visar saxen eller klippmaskinen, sen får du godis efteråt.
Då hoppar han upp lägger sig och blundar, sen är det bara att klippa ,-)
Efter 30 minuter får han vila...då går han direkt till lådan vi har godis och sätter sig, klippa först och sen godis ,-))

När vi ska äta mat, ifall vi äter tidigare än vi brukar har vi satt oss vid bordet, hundarna vilar...men då hoppar den stora upp, går till sin då tomma matskål och tar med tassen, svänger runt så den rullar och låter, den är i porslin. Sen tittar han uppfodrande på oss ,-) Där ska finnas mat även om han vill äta lite senare, äter vi ska dom ha mat i deras samtidigt. Ordning och reda ,-)
Likaså vatten skålen, vi har en stor o en mindre, är den stora full, den lilla tom, skramlar han runt med den lilla, tittar uppfodrande, att han har gott om vatten spelar ingen roll, båda ska vara fulla!
Hundar är härliga! ,-)


6 kommentarer:

  1. Djur är undrrbara👌 Hundar, Katter är lite olika i det mesta, men gäller det vatten eller, så är de lika👍
    Så härligt att de " klippt till familjen ". Det piggar upp och påminner att semestern är inom räckhåll.
    Ha en fin dag !
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Ja nu närmar sig semestern, ,-)
    Men resten av veckan har vi fullt varje dag .
    Ja nu är mamma klippt och jag kollar upp att hon har allt ,-)
    Skönt att ni haft två härliga semestrar då kan ni fortsätta njuta hemma, halva sommaren är ju kvar ,-)
    Ha det fint
    STOR KRAM ,-)

    SvaraRadera
  3. Visst är hundar härliga! Så roligt att läsa om era. Jag har just nu dotterns labrador här, Curre och han ska stanna några dagar. Jätteroligt. Kul att du kan klippa era hundar. Curre behöver inte klippas. Men det skulle kanske gå bra. Han är tålmodig.
    Skönt att er semester närmar sig. Förstår att du längtar. Och apropå klippning är jag i stort behov av detta. Kom ju aldrig tillbaka till Spanien så jag fick fixat håret.
    Stor kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi längtar!!!!!,-))
      Kul att ha Curre på besök! Hund piggar upp.
      Vet inte hur jag skulle klara mig utan våra ,-))
      Ha det fint!
      STOR KRAM ,-)

      Radera
  4. Så skönt att få ordning på burret när semestern snart lurar runt hörnet. Jag borde klippt mig för länge sedan men så ja...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skönt att fixa håret och mammas var ett måste ,-) Likaså hunden ,-)
      Ha det fint
      STOR KRAM ,-)

      Radera