Translate

måndag 4 mars 2019

Ibland dyker det upp människor som är lite extra! Kokerskan var en av dem i mitt liv ,-)




Satt och tittade på tv folk som svimmat i sändning, mer av misstag än att jag var intresserad ,-)
Hade några minuter till godo ,-)

Då kom jag att tänka på när jag jobbade som vikarie i ett kök på ett dagis och fritis.
Skulle vara där några månader och var gravid  i början av graviditeten, skulle jobba i hop lite mer pengar och sen flytta till England.
Helt plötsligt kände jag mig svimfärdig, då vänder sig kokerskan som jobbade där om...ser hur vit jag blivit, kommer rusande och trycker ner mig på en stol och böjer ner mitt huvud. Efter stund mådde jag bättre...då fick jag en stor portion havregrynsgröt, sylt och mjölk.
Sen mådde jag hur bra som helst. Varje morgon när jag började mitt jobb efter den händelsen serverade  kokerskan mig en stor portion gröt, med sylt och mjölk.
Den kvinnan kom jag att tänka på nu.....en underbar kvinna!
Jag blev alldeles tårögd när jag tänkte tillbaka.....hur hon tog hand om mig och brydde sig.

En liten händelse ur mitt liv ,-))
Var den kvinnan finns nu vet jag ju inte, men ett varmt Tack från mig till henne!,-)

19 kommentarer:

  1. Vilket fint minne av en person som verkligen brydde sig om dig. Tänk så mycket omtänksamhet kan betyda.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väldigt fint av henne ,-)
      Omtänksamhet känns i hjärtat ,-)
      Ha det jättefint
      KRAM Primrose ,-)

      Radera
  2. Härligt när fina minnen dyker upp. Det var en omtänksam person.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja omtänksam var hon ,-) Jag åt ju frukost innan, men behövde nog gröten också ,-))
      Ha det fint
      KRAM KRAM ,-)

      Radera
  3. Vilket fint minne av en kollega som verkligen såg vad du behövde. Sådant minns man med glädje!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fint minne av en omtänksam person,-))
      Sånna glömmar jag aldrig ,-))
      KRAM KRAM ,-))

      Radera
  4. Vilken medmänsklighet, det var så fint gjort av kokerskan. Jag förstår att henne glömmer du inte. Hon visste precis vad du behövde och hjälpte dig i rätt tid. Toppen.
    Roligt att få ta del av detta ditt minne.
    Jag älskar fortfarande det violetta paraplyet som du har ritat.
    Kram och ha det så bra du kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt fint o omtänksamt, det stannar i minnet med värme! ,-)
      Kul att du gillar färgen, det ska vara mysigt när det regnar ,-))
      Ha det jättefint
      KRAM KRAM ,-)

      Radera
  5. Såna människor skulle det finnas flera av överallt i varje hörn! Sånt härligt minne att bära med sig. Jag börjar genast fundera över om jag har "nån sån" i mitt liv och jodå det har jag...snor det av dig som ett blogginlägg hos mig. ;) Imorgon eller nån annan dag om jag inte glömt det då. Men personen jag minns kommer jag INTE glömma. KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fler härliga människor ,-)))
      Ett fint minne, av en vänlig person!
      Jag hoppas hon fick ett härligt liv! ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  6. Vilket härligt minne
    Kram på kvinnodagen till dej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ,-)
      KRAM tillbaka till dig på kvinnodagen även om det nu blev dagen efter ,-)
      KRAM ,-))

      Radera
  7. Vad omtänksamt! Tänk så mycket glädje omtänksamhet sprider, vi behöver mer omtänksamhet på vår planet....alldeles för mycket stress överallt.
    Vilket fint minne.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja otroligt vad mycket stress det finns, som tar tid och energi.
      Alla skulle behöva avkoppling för att riktigt kunna leva och få njuta av allt det vackra som trots allt finns omkring oss, inte minst naturen ,-)
      En fin Helg till dig!
      KRAM ,-)

      Radera
  8. Sådana änglar glöms inte bort. Förstår att hon har en speciell plats i ditt hjärta.
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Änglar finns, då man minst anar det ,-))
      En vänlighet som jag bär med mig, glömmer inte de fina personerna jag mött i mitt liv ,-)
      Helg Kram direkt tillbaka till dig!
      KRAM ,-)

      Radera
  9. Vilken underbar liten historia och minne. Vissa människor glömmer man aldrig, tack för att du berättade, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänlighet är något jag uppskattar o omtanke, de personer som har givit mig det glömmer jag inte ,-))
      KRAM ,-)

      Radera
  10. Jag har mött människor som har visat vänlighet de glömmer jag inte ,-))
    KRAM ,-)

    SvaraRadera