Translate

tisdag 12 mars 2019

Nyheter som inte gick obemärkt förbi.....




Sitter och läser en kvällstidning,  En sida gjorde mig paff!?!?
Vet inte vilken av de här nyheterna som gjorde mig mest förvånad !

Nr 1 Flyg tvingades vända- bebis var kvarglömd.
Flight SV832 hade lyft från Jeddah i  Saudiarabien och var på väg till Kuala Lumpur i Malaysia. Uppe i luften insåg en kvinnlig passagerare att hon glömt sin bebis i avgångshallen så planet vände om!

Nr 2 Dykare slukades hel av val utanför Sydafrikas kust- spottades ut igen.
Tur att han inte var så aptitlig  för valen!

Nr 3 Barnmorskan gick under en förlossning ut och fotade vildsvin!
 Där gjordes en intern utredning!

Nu sitter jag här och undrar vad jag tyckte var värst, en otrolig sida i tidningen.
Kan inte bestämma mig ,-)


6 kommentarer:

  1. Det var ingen lätt tävling. Vad vinner jag om jag gissar rätt? En söndagslunch med grillat vildsvin?
    Regnkramar från Visby

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-)))))) Det vore ett bra pris om det funnits något!
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Glömma babyn, det tar priset av dessa tre, tycker jag. Hur kan man? Det är så man baxnar.
    Personen i valmagen. Han blev uppspottad som Jona i Bibeln. Sånt kan hända.
    Hoppas att barnmorskan hade någon form av uppbackning.
    Tidningar brukar ju spä på sina nyheter, men kanske det är sant.
    Ha en finfin dag och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har rätt att glömma sitt barn!? Helt otroligt, Någonstans mellan där hon lämnade och till flygplanet , när hon sitter, det börjar rulla o lyfter, borde en bebis dykt upp i huvudet på henne! Skrämmande.
      Ha det fint ,-)
      KRAM

      Radera
  3. Jag tycker att glömma sitt barn är nog det värsta, förstår inte hur det kan hända. Man förflyttar sig inte på något ställer utan att ta med sig sitt barn!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hur underligt som helst, förstår inte hur man kan glömma sitt barn!?
      Tur att barnet var kvar och inte hade blivit kidnappat!!
      KRAM ,-)

      Radera