Translate

torsdag 14 mars 2019

Silvias mother dök upp på tallriken ,-)



Jag brukar ju inte leka med maten ,-) Men helt plötsligt såg jag ett ansikte med rött hår ,-) Ansiktet kom nästan av sig själv ,-) Då måste jag ju fjanta lite.
Helt plötsligt uppenbarade sig Silvias mother, låten kom direkt  i huvudet när ansiktet var klart ,-)) Lite oväntat för det är inte en låt jag lyssnat på så många gånger ,-))
Barnbarnen skulle ju älskat det här, men det var bara gubben o jag ,-)
Kanske kommer det  sig av att som barn var jag väldigt strikt hållen ,-))) 
Eller så ser jag möjligheterna av att roa alla fall mig själv ,-)))  Tror på det sista ,-)

Något annat jag o gubben roar oss med är att titta på bla "Husdrömmar" på TV så himla kul att se hur de fixar sitt drömhus ,-)
Och "Hysens" har vi fallit för .-)
Glenn Hysen är en person som verkligen bjuder på sig själv!

Här bjuder jag på mitt matkonstverk ,-)) 

Och den låten som dök upp i mitt huvud.
Brukar du göra figurer av maten?





10 kommentarer:

  1. Jag brukar också titta på husdrömmar. Hysen finns med lite överallt i dag. Han är en go götlaborgare👌 Kladda med maten gör jag inte, kanske skall börja😉
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att kladda lite ,-)
      Husdrömmar älskar jag, Gert eller vad han heter är underbar han som leder programmet.
      En fin dag o morgondag till dig!
      KRAM ,-))

      Radera
  2. jamen jag bara älskar dig o gubben o era knasigheter. Jodå jag kan placera maten på tallriken eller pålägg på mackan på roliga sätt så det blir figurer. Barnen på jobbet älskar ju när jag ger de "suragubbenmackan" eller nåt sånt, eller frågar om de vill ha en buske (broccoli) eller röda eller vita maskar...(riven röd o vitkål) osv.
    Du!!! Åker ni på resor hemma fortfarande, jag minns när ni var i Kina...hehe.
    Jag gillar också Hyséns och nåt program där de letar efter "det rätta huset" i England eller Spanien eller så...nåt par som har en dröm liksom, kanske samma program som du menar för jag ser ju aldrig hela o minns inte namnet på det. Haha virrhönan som oftast ser på tv med ena ögat och gör nåt annat med andra under tiden.
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min käre Watson är att lita på ,-))) Klart vi kladdar! ,-))
      Kan förstå att barnen du jobbar med älskar det ,-)
      Någon kortare resa har vi gjort hemma ,-))
      Inte samma program som jag menade, men jag gillar det du tog upp också ,-))
      KRAM på dig! .-)

      Radera
  3. Nej, det brukar jag inte göra men i mycket annat kan jag se olika figurer! Klart att man ska roa sig så mycket som möjligt :D

    Kram och ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar inte kladda jag heller men nu såg jag möjligheterna ,-))
      Ja roa sig på olika sätt ska man göra. En härlig kväll önskar jag dig!
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Låten minns jag väldigt väl och likaså Dr Hook. Har tyvärr inga av deras skivor kvar men jag ägde flera. Vad gäller att leka med maten så kan nog ibland fantasin slå till. Men det blir inte direkt så fint. Däremot lekte barnbarnet William med efterrättskakorna förra lördagen när vi var på Grand hotell och åt lunch. Han skapade. Och mormor log.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låten har jag ju hört flera gånger men ingen jag fastnade för då, nu gillade jag den ,-))
      Men låten kom upp i huvudet när jag såg matkvinnan ,-)
      Ja jag kommenterade ditt inlägg med en kreativ pojke, Den blev så mycket bättre när William ändrat om den, himla sött ,-))))
      STOR KRAM ,-)

      Radera
  5. vilket matkonstverk, så roligt, skrattar för fullt.. och den låten, ja det blir ett konstverk som heter duga..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte låta bli att fota ansiktet, fixade bara till lite, det fanns nästan bara där ,-))
      Lite fjantig får man vara ,-)
      KRAM ,-)

      Radera