Translate

söndag 7 april 2019

Ett långt liv men kanske inte så lyckligt





 

Min mamma har fyllt år.....otrolig gammal har hon blivit.
Men har hon haft ett lyckligt liv. Nej säger hon själv.

Hon var den klena av syskonen fick hon alltid höra, men den som har varit friskast visade det sig,
Har hon känt sig älskad...nej.

Är hon nöjd med sitt liv.  Nej.
Hon drömde som alla andra om kärlek men läste mest böcker om olycklig kärlek.
Hon har nog aldrig känt sig älskad och tyvärr inte kunnat förmedla kärlek vidare.

Så den kärlek som inte är en given...får man nog försöka ge till sig själv.
För alla är värda att älskas!
Även om min mamma absolut inte håller med!
Den här sången Que sera har alltid berört mig...och med de här barnen från Thailand blev det jättefint.

Min mamma fick alla fall en härlig Födelsedag ,-)

11 kommentarer:

  1. Så fint att din mamma fick en fin födelsedag. Och att vara älskad, att känna sig älskad är så viktigt och grunden till så mycket. Att man sedan på egen hand som vuxen kan påverka sitt liv är en annan sak. Men man ska ha den tilliten till sig själv för att orka. Och viss är alla värda att älskas.
    Vilket fint klipp här med de thailändska barnen.Och hopp finns alltid.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är grunden till mycket.
      Mamma orkade aldrig älska sig själv tyvärr.
      Eller kunde aldrig förmå det.
      de thailändska barnen sjöng rörande vackert ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Förr i tiden pratades det nog aldrig om att man skulle älska sig själv. Skönt att födelsedagen blev fin för din mamma i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är något som man läser nu att älska sig själv, men mamma har aldrig tyckt om sig själv, tyckt att hon varit värdelös för alla.
      Kram ,-)

      Radera
  3. Så sorgligt att din mamma känner så. Därför var det i alla fall bra att hon fick en fin födelsedag!

    Kram och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En rosa fluga8 april 2019 21:15
      En fin start på veckan önskar jag dig med ,-)
      Otroligt kyligt här!
      Ja mamma var jättenöjd över sin dag!
      Men sorgligt att hon inte tycker att hennes liv varit bra alls!
      Ha det jättefint
      KRAM ,-)
      SvaraR

      Radera
  4. En fin start på veckan önskar jag dig med ,-)
    Otroligt kyligt här!
    Ja mamma var jättenöjd över sin dag!
    Men sorgligt att hon inte tycker att hennes liv varit bra alls!
    Ha det jättefint
    KRAM ,-)

    SvaraRadera
  5. Men oj så sorgligt det låter ändå, leva ett helt liv utan kärlek. Hon måste ju vara urstark ändå som liksom "överlevt" hela det livet utan kärlek. Jag är ju helt säker på att DU gett henne kärlek allafall och hoppas hon längst in nånstans känner en gnutta av det i allafall.
    Knasigt att läsa om det här hos dig idag när jag själv för en stund sen skrev just om "kärlek till en liten flicka" i ett inlägg...jaja inte första gången våra innehåll är lite lika. Hehe.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon kände sig aldrig älskad även om hon var det!
      Även om jag visade, så brydde hon sig inte.
      KRAM ,-)

      Radera
  6. Det här känner jag igen! Jag tror inte man pratade om att älska sig själv förr, det har kommit de senaste åren. Det är skönt att det går framåt i a f. Skönt att födelsedagen blev bra och uppskattad!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har aldrig tagit till sig kärlek att hon är värd något. det är jag inte säger hon bara och bryr sig inte.
      Men hennes dag blev fin ,-)
      KRAM och en fin dag till dig! ,-)

      Radera