Translate

torsdag 4 april 2019

Jag lurade gubben 1 april ,-)




,-))))
Hade inte tänkt skämta med gubben.....men så vid middagen kom jag plötsligt på en idè!

Jag rörde snabbt ihop något som liknade en spya, fast i grönt, när jag var ute med "prinsen" samlade jag ihop lite frön som han brukar äta, blötte ner dem och rörde in i spyan, som var grön färg bla annat.

Jag la spyan på badrumsmattan, sen var det bara att vänta.
Gubben hade varit sysslosatt i köket så han märkte inget, vi kollade på TV. I badrummet var enda platsen för jag ville ju inte riskera att någon av hundarna av misstag åt upp "spyan" ,-)))
Jag tyckte det tog evigheter innan gubben hade ett ärende in i badrummet.

Efter en stund skrek gubben, en hund har spytt!!!
Och det är alldeles grönt!
Va sa jag....
Det är grööönt, spyan är grööön.

Det måste vara "prinsen" säger gubben, han blev ju instängd ( av misstag) i ett av rummen där jag förvarar min färg!
Det hade jag glömt bort. Det blev ju ännu bättre.

Han åt några grässtrån ute idag hojatde jag.....och försökte hålla mig för skratt.
Det är INTE gräs...….kom och titta hojtade gubben, han måste ha ätit upp en hel tub av din färg! Gubben lät rädd.

Nu blev ju gubben mycket räddare än vad jag hade tänkt mig ,-))))
Jag var ju bara glad över att jag hittat på ett aprilskämt!

Jag lät gubben oja sig en stund till, sen sa jag ...April April! ,-)))
Jag förstod ju sen att jag hade skrämt upp honom ordentligt! ,-)
Det var ju inte meningen att han skulle bli så rädd!

10 kommentarer:

  1. Nu kommer gubben att vara uppmärksam varje 1 april många år framåt. Han blev nog väldigt orolig av ditt skämt, trodde väl att någon av hundarna var väldigt sjuk.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja var inte alls beredd att gubben skulle bli rädd var bara glad att jag kommit på något ,-)
      Jo inte bra att äta färg men hunden var ju hur pigg som helst ,-)
      Ha en fin dag du med!
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Ett sjukt skämt! Det blir inte alltid som man tänkt sig, alla har inte samma humor, haha.
    Ha en fin kväll, sov gott och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tyckte det var kul efteråt ,-)))
      Ett sjukt skämt ja ,-))
      Ha en härlig Helg!
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Kanske blev "gubben" väl mycket oroad och rädd här men det kunde ju inte du veta innan. Och givetvis är han rädd om er "prins".
    Kanske tar du i lite mindre nästa år.
    Men jag log allt lite åt ditt fina aprilskämt-
    Kram och ha det fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kanske tog i lite väl.....men jag är glad att jag kom på något, skulle väldigt gärna velat bli lurad själv …,-))
      Ha en härlig Helg.
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Haha, ja det där blev ju tokigt att stackars maken blev uppskrämd. Måste känts gott för honom ändå när han fick veta att det var ett aprilskämt och att hundarna var oskyldiga. Kanske får du se upp nästa år till första april ifall han får för sig att "ge igen" med liknande aprilskämt.
    Men lite kul får man ju ha ;)

    Kram och fin helg!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite kul måste man ju få ha ….det tycker jag ,-))
      Tro nog tyvärr jag får längta länge på ett skämt tillbaka ,-))
      Men jag skulle älska det.
      En härlig Helg och Kram ,-)

      Radera
  5. Gud va roligt, men stackars din man..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var jätteroligt ,-))))
      Lite får han tåla, tänkte jag ,-)
      KRAM ,-)

      Radera