Translate

lördag 4 januari 2020

TEXEL, ett tips så fint!





Härliga TEXEL en ö i Nordholland.

Vi valde ön för att hundar får springa fritt på standen. Vilken strand!!, Så bred och flera mil lång.
Det var en enorm frihet. Vi hade vår husvagn på en privat campingplats bara några minuter från stranden, nu går stranden runt minst halva ön.
 Här är min man med hundarna, jag har den ena med mig och är på väg ner ,-)
Helt makalöst,
Härliga små städer på ön,-)
Hade hittat ön Texel bara så där några år tidigare.....och tänkt att dit måste vi bara!
Helt plötsligt var vi där ,-)
Boka måste man i god tid, för det är många som vill dit, när vi kom i Maj var det inte överfullt utan bara härligt.
En riktig hundö!
Alltså bra för oss med hund, men många var utan hund och njöt ändå förstås, så en Ö för alla kan man säga, Vi hoppas kunna komma tillbaka ,-)

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. JA,-) vi hade tur så gott som hela tiden när vi reste runt i Europa o England!

      Radera
  2. Vilket perfekt resmål när man har hundar med sig och så härligt för dem att kunna springa fritt där. Mej jag tror det var klokt att resa i maj för senare var det nog väldigt mycket folk.

    Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det var bara början ,-) För i Belgien och England fanns stränder som var breda och flera mil långa där hundar kunde springa fritt och en av våra hundar är av en ras där de behöver få sträcka ut ,-))
      KRAM

      Radera
  3. Nej, men Å vad mysigt det låter!
    Tack för tipset, och god fortsättning på det nya året!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela ön Texel är ju sevärd finns flera underbara små städer ,-) Så man behöver ju inte ha hund för att njuta ,-) Men om man har hund så njuter man extra mycket ,-))) God Fortsättning på det nya året önskar jag dig med familj.
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Vilken tur att du hittade Texel. Förstår att både hundarna och ni hade det jättebra här. Jag visste inte alls om ön. Men när du första gången, när ni kommit hem efter semestern, nämnde Texel i ett inlägg så "Googlade" jag och fick veta än mer. Tack för tipset och jag förstår att det är lika fint att vara här även utan hund.
    Kram och ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar Ö.
      Vi var ju beroende av att låta våra hundar springa fritt! Det var väl det jag var lite orolig över när vi reste bort på 10 veckor att hundarna måste få springa fritt alla fall vår whippet, men vi hade tur med det hela tiden ,-)
      KRAM ,-)

      Radera