Translate

måndag 20 april 2020

Vem fotar hos er?




Jag fotar mest.....tar hur många foton som helst på semestern, och annars också ,-)
Min man säger att jag upplever semestern via kameran, men såklart jag inte gör ,-))
Eftersom jag fotar...blir min man så van vid det att han glömmer att det finns en kamera och mobil. Vilket inte alltid är så kul...

Fester, alla är med...så vana att jag fotar. Jag finns inte med på någon bild.

När jag fotar min man ser han nöjd ut..."jag brukar tänka" fota mig!!! Men jag vill inte be om det! Så det är ju mitt fel ,-)
Kommer ihåg att min mamma var så sur över att min pappa alltid bara fota henne bakifrån ,-)



Jag blir sällan bra på kort, min man som är ovan håller mobil eller kameran för länge...innan han trycker. Då hinner jag som är obekväm att bli fotad...ändra minen som från början är avslappnad...till att bli stel..sen till att förvränga ansiktet.. innan han äntligen knäpper.   Inte så kul.

 Då blir det bättre med äldsta dotter, hon knäpper fort innan man stelnar till ,-))
Jag fotar ju tusentals bilder på semestern bara.

Det har hänt en gång att en vän som blivit bestulen på ett halssmycke..frågade mig om jag hade henne på foto med smycket.. försäkringsbolaget ville ha bildbevis. JA det hade jag. ,-)) se där tänkte jag, bra att någon fotar.

Jag har ju nu medans jag är sjuk tittat genom många foton. Härligt, men slås igen av hur få bilder det finns på mig...……….

En av bilderna hade jag inte sett.. jag ligger på sängen i sovrummet, jag ligger helt påklädd på sängen med tajta byxor och sover. Det är okey. Men fotografen...…."min man" har kameran i lite konstig vinkel så  ja  min bakdel tar lite för stor plats kan man säga!

Jag ropade på mannen, kom hit... Vad är det här...……..Han skrattar och säger att du sov så jag tänkte ta ett kort i smyg ,-)))
Visst , kul att få vara med på kort...men varför inte på en fest eller nåt annat kul ,-)) " Vilket foto sen" inget man visar upp precis.

Nu i fortsättningen   tänker jag säga till, ta en bild på mig ,-)


11 kommentarer:

  1. Självklart ska du säga till och informera om det tekniska. Annars blir du den nya Greta Garbro
    Vänta lite. Skulle du inte kunna tjäna money på det där. Polisen skulle kunna titta på dina bilder och...)
    Tidigare var det alltid jag som fotade. Men jag måste erkänna att det har sina begränsningar. För det gäller att njuta och leva i nuet. En riktig balansgång. Numera delar jag gärna på uppgiften och letar objekt under tiden. Hm. Så finns det mobiler också. Så lite sjuka blir det med en systemkamera och två mobiler. :) Det händer att vi åker iväg till platser vi besökt tidigare. Då skippar jag systemkameran. Vad händer då? Givetvis "allt" som aldrig händer annars. Då ångrar jag mig djupt. Vissa saker går inte att återvända till. Men igår var vi på ett sådant ställe som vi återsåg. Nu med systemkameran.
    Kram TjatBosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh min man överdriver ,-) en 2000 -3000 foton från en semester är väl helt normalt ,-)) Dessutom får jag ju hela Europa med mig hem! ,-)
      Precis när inte kamera eller mobil är med...då behövs den.....
      Visst en och annan förbrytare kanske hamnar på ett foto eller två ,-)
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Det är nog jag som fotar mest här hemma. Mest tar jag foton med mobilen. Tycker det är bra, lätt att plocka upp i bl a direkt i bloggen. Det tar lite tid för gubben när han skall fota, precis som du skriver, allt hinner ändra sig.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska "knäppa" fort, annars blir det inte naturligt.
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Här hemma är det jag som fotograferar och följaktligen finns det inte alls speciellt många bilder på mig. Jag känner mig bekvämare bakom kameran än framför men samtidigt är det ju trevligt om man är med någon gång. Jag får nog säga till jag också...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig också bekvämare bakom kameran, sen är det kul också! Det blir foton! Hade min man fotat en semester hade det blivit som mest 4 st.
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Åh, vad jag känner igen mig. Finns knappast ett foto på mig. I så fall har någon av döttrarna tagit det... Karlar är nog korttänkta ibland...iallafall inte fototänkande. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det ,-)))
      Ha det fint du med!
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Här hemma och var vi än är är det mest jag som tar bilder.Men vi har ett par kameror så jag brukar utrusta maken med en och så har jag en. Vad gäller bilder är han bra på att ta "ögonblicksbilder" både på mig och annat och ofta blir de bra. Och de som inte blir det raderar jag. Det är nämligen jag som lägger in dem på datorn.
    Bra att du nu fortsättningsvis ska påminna maken om att ta bilder på dig.
    Kul att du gått igenom bilder och rest lite när du varit sjuk. Och fint att du såg att du inte var med på så många.
    Ha det fint!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Här är det jag som fotograferar. Min man tar i princip aldrig några foton, möjligtvis om jag ber om det. Jag brukar fota mig själv, selfies eller med hjälp av fjärrutlösare. Det fungerar utmärkt, så på de flesta foton ser ett tränat öga att jag står med en fjärrkontroll i handen :)
    Faktum är att jag sällan blir bra på bild när någon annan fotograferar, för mig känns det bäst att ha kontroll på när det är dags att knäppa av bilden.

    Hej och hå vad jag skriver på....
    Ha det fint och ta väl hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har alltid varit den som fotograferat, åtminstone nästan. På småbarnstiden var det självklart barnen som förevigades. När jag träffade min nye make blev jag väldigt mycket fotograferad av honom, mycket ovant. Men nu är det jag, bara jag och min mobil.
    Kram!

    SvaraRadera