Translate

fredag 29 maj 2020

Snart är balkongen sommarfin




Äntligen ska vi göra sommarfint på balkongen, vi har väntat för det blev ju så kallt.
Ett foto för något år sedan, men det kommer att se likadant ut ,-) Vi väljer petunior, de är lätta, blir snygga och håller sig länge. Doftar gott.

Men först ska hela balkongen städas av och torkas. Sen får vi se om vi hittar något lite speciellt som gör balkongen ännu mysigare. Eftersom det blir en semester hemma i år .

Igår när vi köpte blommorna satte vi som vi brukar blommor på graven, där har vi problem med blommor eftersom det är svårt att få det att växa. Vi har provat allt, även att ha blommorna kvar i krukan men inget hjälper. Så vi frågade den som jobbade......hon verkade inte intresserad men mumlade fram isbegonia och silverek…..så det fick det bli. Nu gillar jag varken isbegonia och silverek, men håller det sig fint så ok.

En härlig Helg önskar jag alla ,-)

8 kommentarer:

  1. Fast de är ju typiska kyrkogårdsblommor. Men inte så fina, enligt mig. Fyller sin funktion. Petunier, dom är bra, bara det inte regnar för mycket. Här krukorna fulla av penséer, så det dröjer nog till midsommar innan jag planterar nytt. //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det för vanligt hade velat ha något nytt ,-))
      om blommorna på kyrkogården!

      Kul att plantera och göra fint, lättare med tomt och balkong ,-)
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Det är alltid mysigt när man får fixa till balkongen på våren👌 De tipsen du fick om blommor till graven, är de som de ofta använder själva. Det kommer säkert att bli fint.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja balkongen är kul! Mysigt att sitta ute.
      Ja men de till graven är så vanliga hade velat ha något annat, vi har provat massor, är säker på att vi även provat de här och de fungerade inte, så hoppas på tur i år ,-)
      Ha en fin dag du med.
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Härligt att mysa till det på balkongen. Jag hade önskat mig en händig person som satt upp lite krokar eller något annat mer än det jag har.
    Det blir verkligen hemester i år! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fler krokar behövs verkligen ,-)
      En ovanlig sommar blir det ,-)
      Din balkong tycker jag är mysig!
      Ha det gott KRAM ,-)

      Radera
  4. Så fin balkongen blir. Och visst är det roligt med växter. Ska också köpa några petunior men har nu pelargoner och penséer. Extra roligt att gör font när det blir mer tid hemma.
    Jag har även satt penseér på graven och det har klarat sig fint. Lite senare sätter jag rosor och marguriter och det brukar fungera.
    Trist att de som jobbade var så intresserade av att föreslå växter, men inget att göra åt.
    Önskar er en fin pingsthelg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En skön Pingsthelg önskar jag dig ,-)
      Ja alla blommor har sin charm, vi har bytt jord flera gånger men på den graven fungerar ingenting min pappa när han levde försökte men det finns inget som trivs där. Få se om det här fungerar, vi har provat det här förr, hade velat ha lite ovanligare blommor men det går inte. De blommor du väljer till graven är ju fina ,-)
      KRAM ,-)

      Radera