Translate

lördag 13 juni 2020

Min favoritblomma blommar ,-))




Nu blommar min blomma för fullt ute.  Jag älskar nyponrosor ,-) Min man passar alltid på när de första kommer, så står det en nyponros eller fler i en liten vas på köksbordet helt plötsligt. det är lika härligt varje gång, år efter år, jag blir så himla glad ,-)) Det finns ingen bukett i världen som skulle kunna ge mig den glädjen mer en de första nyponrosorna ,-)



En fin Helg önskar jag er!

Igår " får komma ihåg att få det rätt" ,-))) Jag skriver ofta bloggen kvällen innan, så då blir det både igår och idag i samma inlägg, det gör väl inte så mycket men kan ses som förvillande ,-))
För när jag skriver är det ju idag!,-) och när ni läser "idag" kan det vara  det igår ,-)
Så Fredag var vi ute med hundarna och lät dom simma, det är så kul, vi kastar in något som de simmar ut och  hämtar. Eller så simmar de eller plaskar omkring bara, den glädjen gör att vi min man och jag blir glada själva resten av dagen ,-)) Deras glädje är härlig.






9 kommentarer:

  1. Hundar är inte så kylkänsliga då. Jag premiärbadade i dag. Skitkallt! Inte mer än 15 grader. Så det blev ett kärringadopp och sedan tre simtag.
    Har ni redan nyponblom. Den blommar inte här på ett tag. Håller med, den är så vacker. Ett bra fotoobjekt.Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En rosa fluga13 juni 2020 20:24
      Nej det är perfekt för hundarna ,-))) När man känner på vattnet känns det ok men jag skulle ju aldrig bada! ,-)))
      Har ni inte nyponrosor nu?
      Vi får alltid nyponrosor den här tiden! ,-) Så härligt ,-)
      Hur kan ni ligga efter med nyponrosor undrar jag ?.
      Ha det jättefint
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Nej det är perfekt för hundarna ,-))) När man känner på vattnet känns det ok men jag skulle ju aldrig bada! ,-)))
    Har ni inte nyponrosor nu?
    Vi får alltid nyponrosor den här tiden! ,-) Så härligt ,-)
    Hur kan ni ligga efter med nyponrosor undrar jag ?.
    Ha det jättefint
    KRAM ,-)

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig att nyponrosor är vackra. Har missat dem i år men får ta mig en titt i morgon. Så rart att maken plockar in några och sätter dem i en vas- Förstår att du blir glad.
    Skönt för hundarna att få simma och leka i vattnet. Kan tänka mig att de var lyckliga.
    Önskar dig en fin helg.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns fullt med nyponrosor både vita och rosa. Jättegulligt att han plockar in, så efter en lång vinter och vår så helt plötsligt en morgon står den där igen ,-) Lycka!
      Ja härligt att vi har tillgång till sjöar så hundarna kan bada ,-) En är ju vattenhund och det smittar av sig på de andra två, alla älskar vatten, det är bara jag som är en badkruka ,-))
      En fin Helg till dig med! KRAM ,-)

      Radera
  4. Så fin och kärleksfull gest från din man <3

    Kram och god söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det ,-))
      Blir SÅ glad!
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Så vackra bilder av härliga blommor.
    Delad glädje är dubbelglädje.
    Förstår att det känns härligt att se de fyrbenta vännerna ha det underbart i vattnet.
    Sköt om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget går upp mot en nyponros för mig ,-)
      Härligt nu när hundarna kan få simma igen, dom älskar vatten och kul att alla tre gör det ,-) Sköt om dig du med! Varm Kram ,-)

      Radera