Translate

onsdag 9 september 2020

Var är husse!?

 


den här gången har fokus mer varit på hundarna, det är speciellt en av de tre som undrar, var är husse??

Jag ser hur han undrar...han kommer snart säger jag glatt, vi måste vänta lite...han nöjer sig med det för stunden, men så hörs ett ljud i trapphuset...HUSSE!   Nej inte än, vi måste vänta lite, snart, det är OK förtydligar jag ,

De andra tar det med ro, som om de vet, han kommer snart ,-)

Det gör ont i hjärtat på mig, när den ena hunden saknar. Jag saknar också, men vet ju att han kommer snart ,-) I morgon ,-)

När jag sätter in det här i bloggen är det idag! ,-))) han kommer och han kan gå som förr ,-)))

Härligt

Men när han hunden alltså, ibland nekar en frolic......för att husse är borta. Då saknar han.

Jag är så lugn och glad jag kan, lita på mig, han kommer snart! ,-)

Mina egna ord till hunden som undrar...gör mig själv så glad! han kommer snart ,-)))

13 kommentarer:

  1. Så kloka djur som vet att någon fattas. Men kanske är han hemma nu. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är hemma nu ,-))
      Som tur är förstår våra hundar vad det betyder att han kommer snart ,-))) SÅ det gick jättebra ,-) KRAM!

      Radera
  2. Hundar är fantastiska djur. Lite lika oss människor, i detta med saknaden, bara att de inte kan forma den i ord, på samma sätt som vi kan.
    Tror att din lugnande röst får hunden att förstå att snart så kommer husse.
    Ha det bra och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hundar är fantastiska, och förstår att han kommer snart. DET GICK Jättebra, även om nätterna blev långa! Kunde inte sova .
      Varm Kram till dig ,-)

      Radera
  3. Djur kan sörja, det märks på din hund. Nu är han väl glad igen när husse är hemma och kan gå som vanligt. Så skönt att det är över och att allt gått så bra!
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att allt gick så bra! ,-) Hundar sörjer helt klart, men de förstår att "han kommer snart och att det är OK " ,-))) så det gick bra, två sömnlösa nätter blev det för mig ,-)
      KRAM !

      Radera
  4. Klart att ni alla saknar Husse. Full förståeligt. Och en av era hundar gör det än mer. Eller kanske visar det mer.
    Önskar maken/Husse välkommen hem.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ala tre saknade, fast den emna visade mer, helt rätt, men det gick jättefint! ,-)))
      KRAM ;-)

      Radera
  5. Hundar har ju inget tidsbegrepp. Det är här och nu.
    Skönt att de visar saknad och bra att husse snart kommer igen!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden tog ju extra lång tid eftersom jag inte kan sova, men hundarna sov ,-)
      Ja det är bra att de visar saknad! Men de förstår vad man säger ,-))
      KRAM!

      Radera
  6. Så skönt att husse är hemma vid det här laget och att resultatet blivit så bra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt fantastiskt, han mår jättebra, men måste ta det lugnt i flera veckor ,-)
      Skönt att det är gjort!
      KRAM ,-)

      SvaraRadera

      Radera
  7. Helt fantastiskt, han mår jättebra, men måste ta det lugnt i flera veckor ,-)
    Skönt att det är gjort!
    KRAM ,-)

    SvaraRadera