Translate

torsdag 3 december 2020

Vanliga dagar är Guld värda

 



Hade nu chansen att träffa en i mammas personal, en av hennes favoriter, jättetrevlig är hon verkligen.

Mamma blev ju smittad av covid, sen smittade hon vidare till min man och mig, och två i personalen.

Den här tjejen som är frisk för övrigt hade blivit väldigt sjuk.....vi blev ju lite halvdåliga med olika symtom.  Så olika covid slår, det är det som är otäckt man vet aldrig i förväg.

Jag har ju träffat henne flera gånger förut, men ville höra hur hon mådde nu, efter covid, det hade varit illa!

"Snart" kommer vi att kunna vaccinera oss,  har hört flera som säger att de inte vågar, få se om vi har antikroppar, Jag vet inte hur jag tänker göra ännu. 

Hur tänker ni om vaccineringen?

Grå dag som nu lyses upp av elljusstakar och  stjärnor, mysigt!

Vår dag blir en vanlig dag. Vaknar rätt sent, ut hed hundar, äter frukost och lyssnar på ring P1, kollar lite på datorn. Lunch, lite väl tätt efter frukosten, men så blir det. Rastar ena dotterns o hennes familjs hundar tillsammans med våra, Lämnar tillbaka dom, fortsätter rasta våra minst 1 1/2 timme till, Då de får jobba lite på olika sätt, springa fritt nu i en stor hundrastgård, har de tur kommer andra hundar in , så blir det extra kul.

Hem, fixar vår middag, sen äter hundarna, disk bla. Ingen städning idag, det får bli imorgon. Med hund så blir det ju lite städ då och då under veckan. Hundrastning två gånger till under kvällen och om det är tv program vi gillar ser vi på det. Bla annat Alla mot Alla som är kul och rogivande.

Dusch och sånt inbakat under  dagen förstås. 

Sen hopp i säng ,-)  Vissa dagar åker vi till mamma. Hämtar barnbarn från skolan när vi alla är friska. Men annars är det så här vi har det. Tyvärr har vi inte träffat familjen så mycket nu i covid tider, men så är det ju för många. Då blir det ju lite mer..



10 kommentarer:

  1. Ja, det är en lurig sjukdom för den drabbar väldigt olika oavsett ålder. Själv kommer jag säkert att vaccinera mig, förutsatt att det inte rapporteras om många och allvarliga biverkningar.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, om vi inte har antikroppar eller när de är borta, om det inte är många biverkningar vaccinerar vi oss.
      KRAM!

      Radera
  2. Coronan går lite upp och ner. Läste att man kan få långtidscorona som måste ha rehab. Vi har just nu inga besökare trot att vi har antikroppar. Härligt att din mamma och ni mår bättre nu.
    Ha en fin dag!
    Kram🤶🎅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otäckt med covid som stannar kvar! Så skönt att vi tre mår bra igen ,-) Men som sagt en lurig virus.
      Ha en fin dag du med. KRAM!

      Radera
  3. Det är ju det som är det otäck med covid. Känner flera som har haft sjukdomen, men de har inte varit sjukare än vid en vanlig influensa. Såd et låter inte så farligt... men så för någon annan kan det gå riktigt illa.
    Hundar kräver sitt, det förstår jag. Men bra med mycket frisk luft. Kanske det var därför som ni inte blev så dåliga. Tänker också på det när jag går mina promenader... att det är det bästa jag kan göra för att hålla mig frisk... Sen vet man ju att covid-monstret kan jag i fatt en ändå...
    Vaccination! Absolut! Ine´gen som helst tvekan. Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är lite tveksam, men det blir nog vaccination,-) Nej jag tror att det beror om man har tur om man klarar sig. Det beror nog på individen, har hört flera yngre som blivit riktigt sjuka. Men har man tur !
      Men förstås att hålla sig frisk hjälper ju säkert så man inte åker på två olika virus samtidigt!
      Ha det jättefint KRAM!

      Radera
  4. Svår och otydlig sjukdom, den där Covid, vad hade den här att göra? Usch, tvi tvi.
    Tur att din mamma blev bra.
    Jag kommer att vaccinera mig så fort allt är säkert och klart.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tut mamma blev bra ,-)
      Så tacksam över det!
      Hoppas vaccination är utan allvarliga biverkningar.
      Covid är så otäck den ändrar sig på ett otäckt sätt!
      KRAM!

      Radera
  5. Så skönt att varken du, maken eller din mamma blev så där "jättesjuka" av Covid, men man vet ju inte alls hur det slår. Vi tänker vänta med att vaccinera oss tills man om ett år eller så vet mer. Man har ju mu inte alls testat det särskilt länge och man har inte alls berättat om hur människor som testat reagerat.Och det har ju gått så kort tid sedan vaccinet tagits fram så det känns inte seriöst för mig. Minns så väl när alla skulle vaccinera sig mot svininfluensan och Sverige köpt in en del billigt vaccin och många unga fick narkolepsi och sina liv förstörda. Jag vill också veta hur man tänker ersätta om man får men av vaccinet. Idag finns inget sådant man talat om.
    Men givetvis ska man göra som man känner.
    Förstår att nu lätt fyller era dagar och visst blir det att ni kommer ut mycket med både era hundar och dotterns.Tror det är bra för kropp och knopp och vara utomhus.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är själv osäker på vaccinet, Är orolig för biverkningar, Tänker också på alla som drabbades av Svininfluensan och hur de blev behandlade, så dåligt! Skrämmande. Jag kommer att avvakta!
      KRAM!

      Radera