Translate

torsdag 29 april 2021

Snart så....

 





En härlig Valborg till er alla! ,-)
Snart är det dax för bad igen. Alla våra tre älskar att bada.
Härliga tider.,-)))

Min man, ska jag bara skriva om, han är otroligt trött, illamående, har ont. Men proverna visar att det är bra?! Det är ju skönt, men han har förändrats så mycket på kort tid, vilket jag har blivit så  stressad över.
Har inte orkat tänka på bloggen. Men nu försöker jag igen.
Tur vi har hundar! Det känns som räddningen. Sen har min man fått en allvarlig ögonsjukdom, som blivit värre, vilket oroar mig mycket. Men nog om det nu. Det grönskar ute, Otroligt vackert  " Det gör ont när knoppar brister"    En dikt av Karin Boye.   Så sant. Önskar er alla en härlig Valborg! ,-)
KRAM KRAM 
En av våra hundar, bilden!

14 kommentarer:

  1. Gör mig inte att läsa om din man. Klart att du inte mår bra. Tur att du kommer ut på promenad med era hundar. Detcär ju så att man mår lite bättre av bådevrörrlse och friskluft.
    Här är det rätt kallt i valborgsmässotid. Det brukar det ofta vara. Tänk så många gånger man stod framför elden och frös i flr tunna kläder, då man var riktigt ung. Ingen eld i år, förstås, men Lunds studentsångare ska nog få till lite nostalgi och vårkänning, den första maj.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt kallt men så vackert ,-)
      Skönt att komma ut...att lyssna på Lunds studentsångare måste vara fint,-)
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Vilket fint kort på vovsingen❤ Så tråkigt att din man fortfarande inte mår så bra. Får hoppas att det blir bättre snart. Kan vara något kvar sedan covid-19. Har hört att många känner av bl a trötthet. Håller tummarna att allt blir bra.
    Ha en fin valborg helg!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kortet gillar jag, snart dax igen att få bada han älskar ju det.
      Tack! Ja hoppas hans långtiscovid kommer att gå över snart.
      Ha det fint, Kram ,-)

      Radera
  3. Jag förstår att du har en hel del att jobba med. Ni blev sjuka i Corona och din make verkar ha efterverkningar. Jättejobbigt när en anhörig blir sjuk. Så förstår jag att maken fått allvarliga synproblem. Det har jag också, så jag vet vad det innebär. För min del har jag glaukom och det är synnerven.
    Knoppar håller på att brista lite varstans.
    Varm kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja långtidscovid har han fått, hoppas den går över snart. Synproblemen är ju jobbigt. Jag har läst att du har problem,otäckt ned ögonen, som är viktiga.
      Min man har fått kroksyn, den som det inte går att göra något med.
      Så vackert ute,-)
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  4. Trist att maken inte är kry och kan förstå att det är stressande. Men med vår i luften och ljusare dagar och de fina hundarna så kanske du genom det får mer energi.
    Önskar dig en fin helg.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det fint är ute mycket men oj så kallt det blivit! Min man mår inte bra alls, men hoppas det går över.
      Härligt med ljusare dagar, bäst att passa på att njuta!
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  5. Härlig bild på hunden.
    Än kanske det är för kallt i vattnet, men snart så.
    Jobbigt för din man att han inte mår bra.
    Hoppas verkligen att han får hjälp med vad som är fel, för att vara så trött är ju inte bra.
    Hoppas att han kan få hjälp med ögonen också, viktigt.
    Tänker på dig och hoppas att du också orkar.
    Önskar er båda en fin valborgshelg.
    Varm styrkekram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite kallt att bada ännu, just nu är det bara 2 grader varmt ,-) Men värmen kommer väl snart ,-)
      Han har troligtvis långtidscovid, Otroligt ont i bröstbenet, hemsk hosta och så trött.
      Ögonen går tyvärr inte att göra något åt, kroksyn.!
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  6. Först och främst så är det ju skönt att din mans prover är bra för det är ändå ett gott tecken. Däremot så kan jag förstå att du oroas över att han blivit förändrad. Kanske är det så att det är den allvarliga ögonsjukdomen som ligger bakom och gör att din man oroar sig väldigt mycket. Synen är ju så viktig för oss. Hans symptom kan faktiskt vara tecken på depression eller oro också och behöver inte ha en kroppslig förklaring. Bara en tanke som föresvävade mig... Allt hänger liksom ihop när det gäller kropp och själ.

    Hoppas det kommer lättare och gladare dagar!

    Kram och god 1 maj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att provsavaren var bra, långtidscovid är det troligtvis, hoppas den går över.
      Värre är det ju med synen som inte går att göra något åt, det måste ju vara en oro och det kan han mycket väl ha fått en depression av.
      Ha det fint, KRAM ,-)

      Radera
  7. Ser att du också skrivit om stress, tror att vi är många som känner av det nu. Skönt att det ändå är majmånad....Ta hand om dig och må så gott du kan.

    Kramar Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maj månad, den allra vackraste månaden ,-) Bäst att passa på att njuta, men otroligt kallt är .
      Nu när provsvaren kommit kan jag släppa den biten, då är det långtidscovid han har. Även om det inte är bra så hoppas jag att den går över. Värre är det med synen, men det får man ta då.
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera