Translate

måndag 3 januari 2022

God fortsättning .-)

 



Tänkte lägga ut någon bild från Nyåret, men det gick inte alls, fick hämta en gammal bild istället ,-)  På det albumet ligger bilderna bara under texter istället för bilder, så jag tryckte lite och den här får duga.

Kan inte ta en bild till och inte föra vidare, där är kruxet. Iphone är svår att ladda in.  Och vi är ju idioter på allt sånt. Men vi ska fixa till det.

I år blev både Jul o Nyår helt annat.  Förra julen o Nyåret hade vi min mamma här. Hon brukar ju alltid vara med. Och när hon inte orkade åkte vi min man och jag till henne. Men vi har ju saknat att fira med våra barn och deras familjer. De minsta som trodde på tomten ( vilket är ju speciellt roligt att titta på) tror inte på tomten längre.  Så den här Julen fick mamma vara själv. Jag hade samvetskval, Det är första gången i mammas liv. Men Juldagen var vi hos henne, dukade fint och juligt, Åt gott och delade ut julklappar.  Så hon fick ju en härlig jul ändå, bara en dag senare. Likadant Nyårsafton, vi firade här med alla i familjen, Som sen gick vidare och firade familjevis på olika platser. Vi var hos mamma Nyårsdan, dukade fint och firade med henne med vår speciella Nyårsmiddag som vi alltid har.  Åren flyger iväg och man ska vara både här och där, helst samtidigt. Men det blev fint ändå.

Slask ute, plusgrader. vilket gör att det är svinhalt.  Tittade under mina Icebugs , har haft dom länge, dax för nya, flera piggar hade ramlat bort. De andra var böjda. Någon liten pigg satt väl som den ska, och det är just  "någon liten" som jag får förlita mig på nu ,-)

Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. Så bra ert firande blev. Ni har verkligen tagit hänsyn till din mamma i alla år och det hedrar er. Samtidigt så är man som mor- och farföräldrar viktiga för den yngre generationen så det här blev väl en bra balansgång.

    Kram och god fortsättning till er med!

    SvaraRadera
  2. Så fint att mamma också kunde få fira jul och nyår.
    Så är det ju, man har ständigt dåligt samvete för den äldre generationen. Nu var det många år sedan min mamma gick bort, men jag minns känslan. Både av att det var slitigt att vara på flera ställen "samtidigt" och att man hade dåligt samvete för att man inte kunde.
    Du får skaffa nya icebugs. HAr inte haft framme mina denna säsong. Snön som fanns över jul, den gick bra att gå på med vanliga kängor. Sen smälte allt så snabbt undan, så att det inte blev någon is kvar på grusvägen.
    Men andra tider lär väl komma!
    HA det gott! Kram // Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Det låter som jag hade det förr i tiden med stor familj och mina föräldrar på långt avstånd och vi turades om att vara hos varandra. Och så har det fortsatt.
    Din mamma fick det fint ändå, men jag vet, det känns alltid lite när man inte kan vara på alla ställen samtidigt.
    God fortsättning och kram!

    SvaraRadera
  4. Det är svårt att dela på sig. Du får inte ha dåligt samvete. Det blev tydligen bra ändå.
    Var rädd om dig i halkan. Önskar dig ett fint 2022 och att du får ordning på tekniken.
    Kram

    SvaraRadera
  5. God fortsättning! Och visst hoppas vi på ett gott 2022. Ja, detta med att vara på fler ställen samtidigt är knepigt men jag tycker ni fick till det bra. Är säker på att din mamma blev glad över att ni kom.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men den där bilden tycker jag om! Jättefin :)
    God fortsättning på det nya året kära bloggvän!
    Kram Christina

    SvaraRadera