Translate

måndag 7 mars 2022

SELFIE

 

 Ord-Lek nummer 10

Klimakteriehäxan ligger bakom temat.   https://klimakteriehäxan.blogspot.com  Man ska svara på 12 frågor- och man får inte använda Google.

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar.

Eventuella tillägg inom parantes är frivilliga.

1. Civilstånd:  Gift  ( med samma man )

2. Utsikt:  Trist  (tycker nog många, men jag gillar verkligen där vi bor, både lägenhet och utsikt ,-)   )

3.   Från fruktdisken:  Tomat  (  men tomaterna smakar inte  längre tomat tyvärr, kommer ihåg smörgåsarna som min faster och farbror tog med till Skanör.  Det var ett speciellt bröd  med tomatskivor på, vi satt i sanden och solen smälte smöret. åhhh va gott! ,-))   )

4.  Bra att har:   TUR   

5.  Underhållning:  Renèes brygga   ( Gillar program som är vänliga och helst inte utslagningsprogram )  Finns många bra att välja på )

6.  Stilfullt på kroppen :   Angora kofta  

7.  Drömyrke:    Advokat   ( tycker många advokater är SÅ dåliga, det spelar ingen roll hur mycket bevis det finns, dom försöker få sin klient friad till varje pris, det är både skamligt och läskigt, annars finns det andra yrken jag skulle velat ha ,  men när jag ser och läser, då tänker jag, jag skulle blivit advokat!  )

8.  Äter för sällan:   Tonfisk  ( fiskbilen kom när jag var liten till vårt sommarställe, någon gång hade fiskbilen tonfisk som såg ut som en stor köttbit, den tonfisken smälte i munnen. Ett av det godaste jag har ätit )

9.  Bra bok:  Kinsella   ( heter  författaren,  så bra böcker)

10.  Hund:    Angus   ( heter en av alla våra hundar, finns inte längre, men blev gammal. En större hund som var genomsnäll. En av gångerna var vi på en skogsstig, då kom ett rådjur och efter en lösspringande hund, då sprang Angus  mellan rådjuret och hunden och stoppade hunden. Sen kopplade vi hunden och letade efter ägaren, för hunden hade rymt )

11.  Guilty Pleasure:   Saltlakrits   ( får bli svaret för jag har inget, men eftersom saltlakrits inte är det bästa som man kan äta mycket av så väljer jag det. ,-)  

12. Sällskapsspel:   Ska vi slå vad   (  Är så dålig på namn, det finns några som är SÅ roliga, men skrattar så mycket så jag glömmer hela tiden bort vad de heter )



12 kommentarer:

  1. Advokat, ja, det vore något! Nä.. jag föredrar nog mitt lärarjobb.... Behöver bara övertyga barn... det är inte så svårt.
    Sällskapsspel är kul! Borde spelas mycket mer än vad man gör....
    Renees brygga brukar vi också se. Genom C-more.. så slipper man reklamen.
    Tonfisk... nja... nä... helst inte.
    Saltlaktrits, inte bra för blodtrycket sägs det. Men gott....
    Trist förstafråga... svårt att få till något... ska ju börja på t.... Har också en trist utsikt ... får väl förtydliga lite... Ha det gott! Kram! anna-lena

    SvaraRadera
  2. Jag har också ofta tänkt på det här med advokater. De försöker ju alltid bara dra fram det som är positivt för sin klient, men tror de att han/hon är oskyldig. Om jag inte trodde det, så skulle jag aldrig kunna försvara någon. Spel ska vara roliga så att man skrattar, annars är det ingen mening att spela tillsammans. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Heisann, kjære En rosa fluga, jeg tar alt du har skrevet opp i beste mening, du har ingenting å beklage. Takk for all omtanken. Som dere ser så jobber jeg med meg selv, går i naturen, lytter til min indre, terapeutiske stemme, er sammen med flotte folk, er opptatt av de positive minnene og at livet fremdeles har mye å by på mm.
    Advokat skulle jeg aldri kunne ha blitt... nettopp av den grunnen du er inne på: kunne aldri ha klart å forsvare en forbryter, morder, voldteksmann -eller kvinne etc. Om jeg hadde vært advokat måtte jeg ha vært aktor som klarte å bevise at vedkomne kriminell fortjente en rettferdig dom. Ha ei flott uke ;:OD) Stor klem fra meg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, hur fel kan det bli när man svarar, ser att du ändrat på din sida, jag fick nästan en chock när jag såg mina svar, det en mer olämpligt än det andra, hade tryckt på översätt för en gångs skull, det var nog därför! Glad att du förstod. Förstår att du på alla sätt hjälper dig o söner till ett fortsatt liv!
      Varma tankar från mig!

      Radera
  4. Jag tycker att tomater fortfarande smakar tomater men det beror lite när på säsongen det är. Just under vinterhalvåret smakar de inte mycket men sommartid smakar de som de ska. Själv föredrar jag kvisttomater framför vanliga.

    Vilket rådigt ingripande av Angus den gången och så skönt att det gick bra.

    Sällskapsspel är kul tycker jag så i morgon ska vi spela "Tjuv och polis" med lilla S när hon kommer.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Vilka kluriga svar! Rolig läsning och fick också veta lite mer om dig.Roligt.
    Har gjort klart min som kommer i morgon.
    Nickar igenkännande till flera av dina svar som också kunde varit mina. Kul med alla variationer.
    Hoppas ni är piggare.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tonfisk rätt tillagad är en delikatess, varken mer eller mindre. Men är det bara stekt 10 sek för länge är den både torr och tråkig ... det är inte din selfie! Kul!

    SvaraRadera
  7. små,små tomater kan faktiskt vara lite goda även nu. tur är alltid bra att ha. utslagningsprogram är väldigt jobbiga. vilken fin hund Angus var. saltlakrits gillar jag tack och lov inte

    SvaraRadera
  8. Tonfisk är jättegott! Stod just och stirrade på några burkar idag, men hua så dyra de blivit! Jo, maten är definitivt dyr nu.
    Är inte glad i utländska tomater längre, ska vara svenska om de ska smaka nåt.
    Roliga mysiga svar hos dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag vill gärna se dig som en ärlig och rättvis advokat.
    Vi bytte sist ut kvisttomater mot stora "vanliga". Det skulle vi INTE ha gjort. Usch" Vad äckliga de var.
    Onsdagskram, Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvisttomater är goda ,-) De är nog de enda och körsbärstomater kan ha lite tomatsmak.
      Ja det fjantas väldigt mycket med kriminella. Tror många är rädda för dom.
      KRAM ,-)

      Radera
  10. Sent omsider tittar jag in hos dig och din selfie. Tomatsmaken håller jag med dig om. Har nästan helt slutat köpa tomater för de är dyra och smakar inget. Hur har det kunnat bli så? Skördas de för tidigt eller är det fel sorter vi importerar...
    Försvarsadvokater måste ju hålla på sin klient oavsett, men när advokaten ändå vet att personen i fråga är skyldig förstår jag inte hur man kan göra så. Men yrket hade nog inte passat mig..
    Renees brygga har jag inte sett, tittar inte mycket på teve, och just som du skriver finns det ett otal program med kändisar som deltagare. Jag tycker inte de är så intressanta så jag läser hellre en bra bok.
    Vilken härlig hund ni hade, inte vanligt att hundar är så kloka i sitt agerande! Kul och informativa svar!

    SvaraRadera