Translate

måndag 18 juli 2022

Röd lampa ger jag mig själv.....Ännu kan jag höra syrsorna

 


Nu får jag skärpa mig, jag ger mig själv en röd varning!

Ser folk med så många olika stilar på kläder, ser så somrigt och kul ut. Roliga byxor, klänningar, kjolar, sommarhattar, fast jag gillar ju inte hatt, men ändå. Jag har blivit så feg.....inget själförtroende alls att klä mig lite roligt. Utan det är beige beige,  har kläder, men självförtroendet det finns inte!

Det ska jag bättra mig på ,-)

Igår var vi ute på en långprommis, vi åkte en 25 minuter för att komma dit. 

Några bilder därifrån ,-) Härlig solig dag blev det. 



Gulmåra och röd klöver, gulmåra gillar jag, så fint var det, syrsorna var igång för fullt. Härligt, vackert.

Mannen hörde bara syrsorna på ena örat, men var glad för det ,-) Jag hörde dom tydligt, tacksam!

En bro, fint!

När vi kommit halvvägs på den nästan 9 km långa prommisen, ringde de och sa att mamma var dålig.Det var bara att fortsätta prommisen, för vi var halvvägs.  Vi bestämde då att vi åker till henne och sover där i natt. Men i bilen hem ringde läkaren och sa att hon skulle in på sjukhus, han kunde inte hitta något fel på henne, men trodde hon behövde dropp, jag tror också att hon har vätskebrist, det här var rätt sent, vi väntar hemma på besked, ingen ide att åka in, för det gäller inte liv eller död, men bra är hon inte, vi åker i morgon  måndag på förmiddan. 


💗 ha det fint!


7 kommentarer:

  1. 18 km! Över milen går vi nog aldrig! Beundransvärt! Hoppas att din mamma piggnat till med lite dropp/vätska. Visst är man ömtålig då man är så gammal som hon. Gott att veta att hon är under god omvårdnad.
    Beige, nej det låter lite beigt! För egen del så har jag nog inga direkta skrupler, vad det gäller kläder. Sen er jag ju i spegeln att vissa kläder klär denna tant bättre än andra. Eller ännu värre på bild. Svart är ju tråkigt det också, men inser att det passar bra nu när an är solbränd. Annars gillar jag nog jeanskläder allra bästa och kläder i blåa och mjukt gröna färger. Finkläder ser jag inte klok ut i, så det blir nästan bara bekväma alldagskläder.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej nej 9 km! men vi hade kommit halvvägs på de 9 kilometrarna ,-))). Det fårräcka! ,-)))
      Finkläder har jag nästan aldrig, är jämt ute med hundarna ,-) Det får bli ändring helt klart! Även om jag tycker beige är fint, men inte alltid kanske ,-))) Ha det fint! KRAM Primrose ,-)

      Radera
  2. Vilken skön promenad och vackra bilder. Att ge sig ut ger också god energi.
    Trist att ditt självförtroende inte är på plats. Kanske kan du klädmässigt börja med ett mer färgglatt plagg. En mjukstart.
    Väldigt trist med din mamma men är hon på sjukhuset så hoppas jag att de tar väl hand om henne. Håller tummarna för att hon snart är piggare. Men bra om hon är kvar tills dess.
    Många tankar.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med dropp under natten var hon rätt pgg när vi kom!. Hon får stanna kvar ett tag vilket känns jättebra. Ja får börja med färg, helt klart, även om jag gillar beige, så vill man ju synas.
      VARM KRAM till dig! ,-)

      Radera
  3. Ibland känner jag också att jag skulle vilja våga lite mer, tänka i nya banor och så... Får nog skärpa mig jag med på den punkten.

    Så tråkigt med din mamma men tyvärr är det inte helt ovanligt med vätskebrist i den åldern. Ser att hon var ganska pigg när ni var där så det var ju skönt. Så tryggt att hon får stanna kvar ett tag för ho har ju en hög ålder. Samtidigt så blir man ändå orolig.

    Kram och ha det så bra som det går!

    SvaraRadera
  4. Det är häftigt mode i år. Många olika, starka färger. En del går ihop, andra skär sig hemskt ☺ Hattar har jag också sett på många, själv har jag en strå hatt som solskydd. Hoppas din mamma piggar på sig. Inte lätt när de är gamla att komma ihåg att dricka mer i värmen.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag nyfiken på vad du drömmer om att klä dig i om du skulle våga lite mer... Fast om beige känns rätt för dig just nu så är det troligtvis det, eller? Själv var jag nog lite väl vågad för några veckor sedan - köpte ett 70-tal blommigt set med byxor, linne och skjorta. Mönstret påminde om några påslakan min mormor hade när jag var barn - så fina minnen. Änn så länge har jag bara burit hela det blommiga setet hemma ;)

    Hoppas att din mamma kryar på sig!
    Kram och trevlig helg!
    Christina

    SvaraRadera