Translate

tisdag 4 november 2014

En av dessa dagar


När det kryper i kroppen, känslan av vemod letar sig uppför ryggraden. när man har en av dessa dagar, då är man alltid ensam. Alla fall är jag det.
Då är telefonen tyst, visst kan jag ringa själv, det gör jag , oftast är det inget svar.

När man går ut i hopp om att få se någon ,man kan vara ute och gå en timme, inte en själ i sikte, när man har en av dessa dagar, då är man alltid ensam. Alla fall är jag det.

När man kollar sin blogg, inte en själ i sikte, när man har en av dessa dagar, då är man ensam. alla fall är jag det.
Idag är en av dessa dagar, det går rysningar efter ryggraden, inte en själ ute inte en själ någonstans.
Då känner jag mig ensam.
Jag målar men känslan av obehag kryper i kroppen.
En dag av ensamhetskänsla, just idag , just nu!

7 kommentarer:

  1. Inte så kul att få den känslan. Jag får dock aldrig det till mig riktigt så. Alla är vi olika och alla får vi olika sinnesstämningar emellanåt. Jag tycker att det känns skönt ibland att ha egentid som bara jag rår över. Men det beror ju mycket på hur man lever förstås, ensam eller tillsammans med någon. Barn eller inte barn. Men även om det finns någon nära en, barn eller vuxna kan kanske tristessen krypa nära ändå. Hoppas att din dag blir bättre imorgon. Sänder en BAMSEKRAM från Skåne till bara dig! Hoppas att du känner den!

    SvaraRadera
  2. TACK snälla du ,-))
    Bamsekramen nådde fram och kändes ,-)

    SvaraRadera
  3. Jag finns hemma och jag lyssnar och pratar gärna med dig. Ring mig när det känns så här. Ringer du på mobilen så är du så gott som säker på svar *ler* Du har väl mina telefonnummer? Jag tål inte med kaffe längre. Kan dricka ibland lite. Många glömmer av att jag är te-drickare sedan flera år tillbaka/ kram

    SvaraRadera
  4. Så sant det du skriver om ensamhet. För mig finns det en massa olika ensamheter, man kan vara ensam i sällskapet av flera personer, man kan vara ensam i ett förhållande, ensam i sin ensamhet osv osv. Men så länge den inte är tung och påtvingad så är den rätt mysig ensamheten tycker jag. Kramar!

    SvaraRadera
  5. ingen rolig känsla förstår jag!
    men du inte ensam,ja jag vet att det lätt och säga så,men du har ju dina barn,barnbarn gubben osv. jag hoppas att du skulle få slippa denna känsla/kram

    SvaraRadera