Translate

onsdag 5 november 2014

Så irriterande



Varning: gnällinlägg!
Nu har jag varnat så nu kan jag gnälla på ,-)))
Jag har alltid peppat mig själv, och skrattat även när jag inte mått bra.
Men nu börjar jag må riktigt dåligt.
Jag har kämpat mig tillbaka från min utbrändhet i många år, jag rasade som ett korthus, gubben ställde upp till 100% för mig.
Nu är det gubbens tur att må pyton, han orkar inte, han har så ont i kroppen äter massor av medicin har starka morfinplåster, så  jobbigt på sitt jobb. Hans tvillingbrors död tog nära knäcken på honom.
Och speciellt omständigheterna mellan våra familjer  och släkt som vi trodde var över och det visade sig att det var det inte.
Så nu har gubben fått en depression. Mitt minne försvinner fortfarande av stress, gubben tappar minnet han med.
Vi åker till Ikea skulle ha "mätt vissa saker innan" det hade vi förstås  glömt ,-)))
Sitter på banken i lååång kö, när det är vår tur har vi viktiga papper hemma!

 Det här är bara lite, vad vi glömmer ,-)
Det känns som om mina koncentrationssvårigheter har kommit tillbaka, min hjärna hänger liksom inte med.
Allt blir fel känns det som.
Min oro över gubben (varför kallar jag honom det) undrar jag för privat kallar jag honom aldrig det ,-))
Min oro över honom finns där jämt, han har verkligen gått ner sig. Han mår så dåligt, gå till doktorn, ja han har varit!
Det är en tidsfråga innan han kraschar som jag gjorde, jag ser alla signaler, alla varningar jag hade innan jag själv kraschade.

 

12 kommentarer:

  1. Sådana här gnällinlägg lägger jag också in ibland. Man måste tillåta sig det och så är det så skönt att få gnället till ord och orden till ett inlägg. Befriande på något sätt! Läkande är det inte men jag hoppas verkligen att allting kommer att lösa sig för dig (er) snart. igen. Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. TACK ,-)
    Jo man måste få gnälla lite då o då ,-)

    SvaraRadera
  3. Man får gnälla ibland för det tillhör livet vännen. Allt är ju inte alltid på topp för det vore nog lite konstigt allt.

    Låter inte bra med din gubbe, och förstår du blir lite orolig för att du känner igen dig i han med att gå in i väggen. Hoppas det går bra och inte går så långt.

    Varm KRAM från mig.

    SvaraRadera
  4. Det är skönt att få lätta på trycket ibland. Det behöver vi alla. Så tråkigt att din gubben inte känner sig OK. Kan vara en reaktion på det som revs upp i sommar i samband med Englandsresan. Om gubben inte jobbar nu, ta en tid på landet och fixa lite inomhus, måla och ev tapetsera om nu vill ha de. Tankarna kommer på annan än man går hemma.
    Kramisar till er❤❤❤

    SvaraRadera
  5. Här ska till en lång sjukskrivning för din man. Rätt doktor bör uppsökas och det NU. Min styvfar fick morfintabletter för sin KOL + svåra värk. Han kunde inte sova och sov nog dåligt! Kanske inte morfinplåster är bra eller ... Rätt läkare ska sökas upp och alla mediciner ska gås igenom. Din man behöver få rätt vård och det NU. Du trillar dig igen för att du oroar dig så mycket och hamnar då i en stressituation. Hjälp behövs till er båda. Låååång sjukskrivning + många roande projekt så är ni båda snart på banan igen. Lycka till/ kram

    SvaraRadera
  6. Ja, du har rätt, det här funkar inte så länge till, men nu har gubben kommit på att han "måste" jobba!
    Jag känner igen mig själv i det, släpade mig iväg till jobbet fast alla sa att jag måste sjukskriva mig, hjärnan slutar helt enkelt tänka normalt när den blir för uttröttad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen mig själv också ;.)
      /kram

      Radera
  7. Så skönt å få gnälla av sig lite! Det kan inte jag i min blogg, för jag är inte riktigt anonym.
    Det måste vara eländigt att bli utbränd, det förstår jag av allt jag läser, men förstår att jag inte kan förstå ändå.
    Hittade dig hos TantGlad.
    Varm kram, Gerd

    SvaraRadera
  8. Och till allt detta säger jag "gnälla bör man annars dör man - gnälla gör man ändå dör man".... en sån dålig ramsa vi kör med hemma om allt möjligt. Gnäll på du! så slipper det gnaga sönder tankar på insidan. och nu när jag läst bakåt o framåt i dina inlägg vet jag ju att du haft bra dagar efter den här. ;) Kramar!

    SvaraRadera
  9. så tråkigt och läsa! men inte så konstigt ,det har vart lite för mycket för er bägge två!
    inte konstigt du oroar dig,och då kommer den ,stressen som du jobbat så mycket för att hantera. men jag hoppas att nån på din gubbes jobb reagerar,han måste bli sjukskriven för hans eget bästa.
    jag önskar er allt lycka till här/kram

    SvaraRadera
  10. Ja, utbrändhet och depression är jobbigt och kan påverka minnet och koncentrationen.
    vet det själv....
    Låter som ni har det mycket jobbigt nu och hoppas från mittt hjärta att det blir och känns bättre snart
    och förstår att du är orolig över din gubbe
    stor kram

    SvaraRadera