Translate

torsdag 11 oktober 2018

Vilken fart den fick





Äntligen!
Har fått hjälp av en jättefin svärson så nu ska det funka ,-)))

YES ,-)

Läste om de här stora fästingarna som har hittats i Sverige, låter läskigt.
Men även de små vanliga fästingarna överraskade mig.
Hundarna drar ju in fästingar i husvagnen, även om vi såg bara tre så var det tre för mycket.
En satt på väggen vid sängen så jag tog ett vått papper så den inte skulle försvinna, för att vara säker på att jag fått den i pappret och att den inte ramlat ner vid huvudkudden så öppnade jag pappret lite grann. Det var då jag blev så himla förvånad, den hoppade upp o ner flera gånger omk 5 cm sen sprang den runt jag höll på att tappa den. Den rörde sig snabbt jag har aldrig sett en fästing hoppa omkring så där.
Jag knölade igen pappret och gubben fick ta ut den och kolla att det verkligen var en fästing, jo då det var det. När jag har sett de röra sig så går de långsamt eller sitter still.


9 kommentarer:

  1. Härligt att du fått igång sidan igen👌 Nu är den säkert rensad och frisk eftersom den går så fort😉 Fästingar gillar jag inte! Får hoppas att det blir mindre i naturen efter denna varma sommar.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Så märkligt! Fästingarna som vi har sett har bara suttit stilla och aldrig rört på sig så. Hoppas att det inte var en av den nyare varianten...

    Härligt att din blogg är igång igen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också bara sett dem gå sakta eller vara stilla, det var den vanliga lilla ,-) Men snabbare än man tror ,-)

      Radera
  3. Välkommen tillbaka! Så roligt att du fått hjälp att få din blogg att fungera. Har verkligen saknat dig.
    Fästingar ogillar jag verkligen och de har tycke för mig. Det tycks de ha även för hundar. En hoppande fästing har jag inte sett men säkert kan de ta sig ett skutt. Skönt att den kom ut.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att vara tillbaka ,-)
      Den här fästingen hoppade upp o ner hit o dit, otroligt förvånad blev jag ,-))

      Radera
  4. Usch kan jag bara säga, vidriga djur. Kul att få läsa dina inlägg igen, trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Ser att du fått igång din blogg igen! Har saknat dig!
    Hoppas det ska funka nu och att ni mår bra.
    Fy för fästingar!
    Ha det gott, kram Gerd

    SvaraRadera