Translate

fredag 22 februari 2019

drömmar är olika

Alla har vi olika drömmar.....gubben o jag vill ha ett hundliv ;-)) vi flyger aldrig...utan åker vi, tar vi bil o husvagn vilket vi planerar att göra nu till våren med hundar förstås. En hundkille till blir bara kul, vi har rest så mycket med hundar genom åren.
Visst har vi mycket i våra liv.....men det blir inte jobbigare med en hund till, en av de hundar vi har kräver mycket jobb, men det är sånt vi gillar, så det är vi redan vana vid.
Vi gör redan en hel del för andra så nu ville vi inte missa att göra något för oss själva .
Det känns befriande ,-))
Vi är lyckliga och vana  vi har haft 2 eller 3 hundar sen 1986, inte en dag utan ett härligt hundliv ,-))

8 kommentarer:

  1. Men du! Ni är ju "rätt i tiden"...som inte flyger med tanke på miljön, även om det kanske inte är just det ni tänkt på då ni valt vägar i stället för moln. Hehe...med hund kommer man ut i naturen och får sin egen dagliga motion också. Så kör på med livet!! tycker ni gör helt rätt. Själv är jag en promenerare av rang - haha - folk tycker ofta att jag "är jobbig" som promenerar överallt dit jag ska även om bussen går intill. Men jag fattar inte varför jag ska ta bussen OM jag kan o har tid att gå?!?! det svaret får de alltid och blir ofta ett "mmm jaaa mmm du är nog smart"...hahaha...jag vet! hahahaha Lördagskram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vi tänker bara på miljön! ,-)))
      Nej vi gillar ju inte alls att flyga! ,-)))Jag älskar att promenera går o går det är himla skönt! ,-))
      Lördagkram till dig med!
      ,-)

      Radera
  2. Det är viktigt att göra saker som man själv mår bra av, och det gör ni av era hundar och husvagnstrippar👌
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jätteviktigt, nu menar jag ju att det är ok att flyga o lämna sina hundar hemma om man vill det. Men nu flyger ju inte vi ,-))
      Trevlig Helg ,-))

      Radera
  3. Vi vill också ha ett hundliv och med tanke på att Miss E snart blir 11 år är det kanske dags för en valp. Utan en fyrbent vän skulle det bli gräsligt tomt.

    Hittills så har våra barn kunnat passa hundarna vilket känns tryggt.

    Kram och ha en härlig helg. Ingen bild på valpen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir tomt utan hund, så därför skaffade vi nu vår sista! Tacksam att vi kunde det ,-)
      Det är ju himla tryggt att kunna lämna hundarna till barnen eller annat tryggt ställe när man åker iväg, det hade vi också fått göra om vi flugit nu är ju gubben o jag flygrädda ,-))
      Så när vi tar husvagnen är vi borta rätt länge då kan vi ta dom med. annars hade vi fått problem ,-)

      Bild kommer ,-))
      Fortsatt trevlig Helg! KRAM ,-)

      Radera
  4. Det är ju klimatsmart att inte flyga så ni gör helt rätt. Måste var perfekt med husvagn om man har djur..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en husvagn är perfekt! ,-))
      Tänk att bli klimatsmart av att ha fobi för att flyga! Inte illa ,-))
      Ha det jättefint
      STOR KRAM ,-)

      Radera