Translate

tisdag 19 mars 2019

Jordfelsbrytare




Jag har ju aldrig tyckt om att tvättmaskinen är på när vi inte är hemma, dom varnar ju för det.
Så i Söndags var jag som vanligt tveksam att sätta på den...vi skulle till min mamma.
Efter den varit på i omk 5 minuter. Så blev det strömavbrott, det enda som kunde ha orsakat det var just tvättmaskinen. Gubben stängde av tvättmaskinen i elcentralen.
Då fungerade elen i lägenheten ,-)
Så tacksam för jordfelsbrytaren, annars vet man ju inte om det skulle kunnat brinna.
Så idag kom den nya tvättmaskinen och de tog med sig den gamla.
Vi behöver en tvättmaskin hemma för mamma har en massa tvätt, liksom vi.
Så det tvättas jämt.
Men hur lätt kan inte en eldsvåda börja.
Elektriska fel har alltid skrämt mig .

10 kommentarer:

  1. Ja det är läskigt, glömmer ofta att dra ur mobilladdare, det kan ju gå illa, finns ju dom som exploderat.
    Skönt med ny tvättmaskin.
    Ha det bra kram från nej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobilen laddar vi bara när vi är vakna o hemma, sen en grannes lägenhet blev totalförstörd efter att en laddad mobil började brinna. riktigt läskigt.
      Härligt med en ny tvättmaskin, det blir så mycket tvätt!
      Ha det bra!
      KRAM Primrose ,-)

      Radera
  2. Detta med el tycke jag också är läskigt. Skönt att elen fungerade när vi stängde av tvättmaskinen och allra bäst är ju att ni får hem en ny.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elfel är läskigt, en grannes lägenhet blev totalförstörd när mobilen som var på laddning började brinna. Grannen bodde en bit bort.
      Läskigt när man har hundar kvar i lägenheten och tvättmaskinen på, nu vet jag ju att jordfelsbrytaren stänger av, men det var jag inte säker på innan ,-)
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Det är läskigt när jag tänker/fantisera om ämnet. Jag tycker som du.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan gå fort..en lägenhet lite längre bort blev totalförstörd när mobilen började brinna.
      Fort gick det...otäckt med elfel inget man tänker så mycket på men jag gör det efter grannens brand ,-)
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Ja tvättmaskiner ja...haha...min vill gärna flytta sig o dundra mot skåpet intill så vissa tvättar låter förjäkligt o då brukar jag hålla i maskinen när den centrifugerar. Hahaha...igår gjorde jag det och det gick fort att centrifugera men ajdå det var jag som stängt av den!!! och tro inte att den ville öppna luckan sen så jag körde en minikort ny centrifugering o tänkte sen kan jag öppna...NIX...inte förrän jag tog den långa tiden funkade den igen o kunde öppnas. För mycket krångel med tekniken här i hemmet...innan jag förstod mig på ugn o micro också...eller kunde ändra frysgraderna för den var alldeles för kall från början. Nej man har inte varit bekväm med digital teknik i hushållet vad gäller vitvaror o kök på några år så livrädd att nåt ska gå galet. Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt ska funka ,-))))
      Annars är jag illa ute .-))
      Ha en härlig Helg
      KRAM KRAM ,-)

      Radera
  5. Utan jordfelsbrytare skulle jag inte vilja vara. Det har vi i badrummet. Det gick fort att få hem ny tvättmaskin.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var viktigt att vi hade (jordfelsbrytare)
      Det gick snabbt att få hem en ny, gubben var in o beställde Söndag....den andra slutade fungera samma Söndag ,-)
      Vi hade kunnat få hem den Måndag kväll om vi hade betalt lite extra, men Tisdag fungerade bra! Vi tvättar åt mamma så det blir en del tvätt ,-)
      Och vår tvättstuga är nästan alltid bokad.
      Ha en härlig Helg
      STOR KRAM ,-)

      Radera