Translate

lördag 27 juli 2019

Texel en härlig ö i Nordholland




Vi tog en lång semester och åkte hemifrån 1 maj ,-)
Svinkallt var det! ,-)
Värmen fungerade inte som den skulle i husvagnen! Det är klart man ska kolla sånt innan men den har alltid fungerat förr så det hade vi ingen tanke på ,-)
Det var efter någon dag bara 4 grader varmt.
Det började med att första morgonen var det blött i toaletten! Kranen läckte, så vi fick börja med att leta efter en ny kran som vi hittade till slut efter 60 mil ,-)
Gubben slant och skar upp ett finger  riktigt djupt, när han fixade kranen!
Vi lämnad Sverige... åkte genom Danmark, Tyskland till Nederländerna. Vi skulle till ön Texel en ö i Nordholland. Där vi skulle campa i 5 dagar, Hundvänliga stränder flera mil långa o breda!!
Innan vi åkte vidare mot England. Ön Texel tar man sig med färja, Väldigt fint, hundarna hade hur kul som helst! ,-)
Så Texel var vi väldigt nöjda med, campingplats hade vi bokat innan så vi skulle få en plats! En camping på en bondgård. Riktigt mysigt, med utsikt till fyren!
Där trivdes vi väldigt bra ,-)


13 kommentarer:

  1. Tur att det ordnade sig och att det blev mysigt trots trassel i början av resan..

    SvaraRadera
  2. Vilken otur med värmen och den läckande kranen men jag hoppas att allt gick att åtgärda och att det blev bra ändå!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt i Holland! Fina sanddynor och härligt vatten. Jag har varit där och sett de fina badplatserna. Fiffigt att kunna campa på en bondgård. Nu är det skönt att vara hemma i värmen istället och åka ut till havet och bada.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt att få följa mer på er husvagnssemester. Och ni har ju varit borta länge. Kämpig början med kranbyte och skadat finger. Men skönt att ni hade fina dagar på ön Texel. Härligt också att det blev bra för hundarna.
    Hoppas på mer från er resa.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Eftersom jag älskar fyrar hade jag uppskattat den utsikten. Vilken dramatik. Erkänner att jag har längtat efter lägre sovtemp. under sommaren. Men inte 4 grader.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  6. Men hallå och välkommen hem igen, nu ser jag såååå fram emot nya inlägg här där du berättar om era bravader under resan. Själv hann jag med väldigt mycket under tiden du var borta och bara tunga saker och extrem mycket, men jag lever ännu o kämpar mig tillbaka. Min far gick bort i maj och ett par veckor efter fick jag en TIA och "tappade ena armen" men den kom tillbaka som tur är. Så blev jag sjukskriven lite då och kämpade mig tillbaka för att hinna jobba 2 dar i juni o sen var det dags för redig kärlkramp så nu har jag opererat in en stent. Två dagar efter det var det begravning av min far och sen kämpade jag på igen för att åter bli inlagd en vecka...för hjärtat. Ja jisses man har fått sig smällar av livet under 2 månader så det är inte klokt! Nu väntar jag på en massa svar efter olika utredningar och undersökningar... det senaste är att jag ska få sprutor för mitt höga elaka ärftliga kolesterol. Jäkla släkt man har...de generna kunde man varit utan men bra de hittat grundproblemet till alla tior, en stroke och kärlkrampshistorier jag har i ryggsäcken.
    Hemma o tar det lugnt en tid till men hoppas få jobba under hösten allafall. Kramar en envist kämpande Watson.

    SvaraRadera
  7. Inga kommentarer. Jodå. Jag har skrivit ... aha. Du har en ny bloggpaus. Eller har du åkt på långresa igen. Nja. Jag tror du laddar på något slags läger för novembertävlingar. Det viktigaste är att du har det bra. Kram Bosse

    SvaraRadera
  8. Härliga stränder i Holland! Kan tänka mig att det blev lite jobb att fixa till kram och värme. Ni verkar haft en trevlig semester, så ni fick säkert ordning på felen. Läkare kan vara lite klumpiga ibland, talar gärna förbi patienten, inget jag gillar. Hoppas din mamma är OK nu!
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  9. Hoppas att allt är bra för nu var det ett tag sedan du skrev något.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas allt är bra med dig❤
    Saknar dig på bloggen.
    Ha en fin dag!
    Kramisar❤❤❤

    SvaraRadera
  11. Hallå? Saknar dig.
    Hoppas att allt är OK.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hejsan, det låter som en lyckad resa och trevlig.
    Hoppas din mamma mår bättre.
    Hoppas också att det är bra med,
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Undra så hur det är med dig och de dina. Vem vet. Det dyker kanske upp ett "spår" av dig i morgon när jag kör igång med tävlingar & lekar på tre olika ställen.
    Kram Bosse

    SvaraRadera