Translate

lördag 8 februari 2020

Smala vägar och fort körde dom!!



Åter till England och vår sommarsemester ,-))
Det här året åkte vi runt bla England kustvägen, så vackert och för att kunna se och njuta åkte vi B vägar.....landsvägar.
Men det var ganska mycket trafik och fort körde dom!! Vi fick ofta möte av stora lastbilar, bussar som kom i hög fart. Jag satt ju nu på yttersidan...eftersom England har vänstertrafik.
Det kändes läskigt, jag hade hoppats att folk skulle köra lite mer sansat, även om de som vi mötte körde fort, så satt deras fordon som klistrad på vägen, vilket jag blev både förvånad och väldigt tacksam över. Inga vingliga bilister där!
Vacker natur, så det var bara att försöka njuta ,-)
Med hjärtart i halsgropen gick det så där! ,-))
Jag fotade mycket så jag fick annat att tänka på!

6 kommentarer:

  1. det vete katten om jag skulle våga köra vänstertrafik nu. Tur att ni inte blev överkörda i av alla stora bilar, ha det härligt, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågade ju inte köra i England även om jag kör i Europa ,-) Att sitta i passagerarsätet gjorde mig livrädd, jag trodde hela tiden de skulle köra rakt in i mig, har fortfarande ryggont av att spänna mig så mycket ,-)))
      Ha det härligt u med.
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Det var säkert ett fint beslut att köra på mindre vägar. Har bara åkt bil i London. Har bara sett på TV hur de kör på de mindre, smala vägar med höga häckar. Vacker natur efter dessa vägar. Kan förstå om du tyckte det var otäckt.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man upplever ju England på ett annat sätt ,-) Vackert är det, men otäckt ibland!
      En trevlig kväll till dig!
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Varför har man så bråttom tänker jag... Det är ju vägen som är mödan värd!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så sant! Därför var vi borta i 2 månader så vi
      kunde njuta ,-)
      Vi såg så mycket vackert!
      KRAM ,-)

      Radera