Translate

onsdag 15 april 2020

En grind att öppna, eller inte.




Nu  bor andra där min man bodde som barn i England..Men grinden som han gjorde strax innan vi träffats fanns kvar, då var han 17 år. Jag tycker den är SÅ fin ,-) Han gjorde den i skolan på metallslöjden
Tänk om vi hade kunnat tagit med den när vi flyttade hit ,-)
Var vi skulle haft den är en annan fråga ,-)

Sen köpte vi en sten och skrev från hjärtat, som en minnessten till min mans tvillingbror.
Vi hittade en plats uppe på heden, som ingen annan kommer att hitta, det är bra det!
Där ligger stenen. en mängd småblommor växer framför, så vackert.


Heden var mysigt att vandra på, hundarna sprang lösa och hade det hur kul som helst.



Är inte frisk än, så jag lyssnar på musik, håller på och tramsar med bilder, läser.

Längtar ut
 Efter att få fira mamma ,-)  Hon är jätteduktig , klagar inte fast hon inte får besök av familjen. Min man är också sjuk nu.

Längtar efter familjen...……….Är i alla fall inte förkyld.....liknar mer Corona än något annat.



minsta barnbarnet ,-))

9 kommentarer:

  1. Vilken alldeles fantastisk grind som din man gjorde. Den hade varit kul att ta med men frågan är var ni skulle haft den. En fin minnessten ni skapade.
    Hoppas att ni snart är piggare igen båda två.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      På tvären på en vägg och någon lite klätterväxt hade grinden passat, kanske ,-)
      Ha det jättefint KRAM ,-)

      Radera
  2. Tack!

    På tvären på en vägg och någon lite klätterväxt hade grinden passat, kanske ,-)
    Ha det jättefint KRAM ,-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin grind som din man har gjort. Ni får beundra den när ni är i England. Finns säkert kvar i många år till. Tråkigt att maken också blivit sjuk. Hoppas ni har någon dom kan hjälpa er med hundarnas promenader. Hoppas ni kryar på er snart.
    Ha en gin dag!
    Kram♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättefin. Som tur har min man kunnat ta hundarna..innan han blev sjuk, nu är det värre, för jag mår inte bra än.
      TACK.
      Ha det jättefint
      KRAM ,-)

      Radera
  4. En sådan vacker grind.Snacka om slöjdprojekt! Fin minnessten. Alldeles speciell. Hoppas ni blir friska snart och att ni snart ges möjlighet att träffa gamla mamma och barnbarn. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättefin. Dom fick välja helt själv vad de ville tillverka ,-)
      Tack. Jag har haft mitt nu ett tag, men är inte bra än, min man var lite efter mig.
      Ha det jättefint
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Vilken härlig header! Blir så glad av att se den och förstår att du målat den.
    Verkligen en vacker grind och synd att ni inte kunde ta den med. Men sedan är ju frågan var ni skulle ha den.
    Stenen där ligger så fint och bra att ingen kan hitta den.
    Önskar er nu god bättring och håller tummarna för det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-)
      Ja grinden var för stor ,-))
      Men på väggen kanske på tvären ,-)) nej det hade inte gått.
      Nu har jag bytt header,-) men tack!
      KRAM ,-)
      Det är vårt minne som vi bevarar ,-)

      Radera