Translate

lördag 4 april 2020

Har du inte sträckt dig då?






Har haft ont i halsen några dagar och inte tänkt så mycket på det. Men så i natt brände det till i ryggen vid lungorna.
Har snuva, lite feber , yrsel och börjat hosta lite....men det räckte för att jag skulle tänka corona!!

Min man som var genomförkyld när jag fick ont i halsen är nu pigg igen.
 Jag känner mig lite konstig!
  Gör ont vid lungorna, men bara då och då.
Nu är ju jag lite hypokondrisk.

Men även en sån kan ju få corona tänker ju jag.
Jag har ju inte oroat mig speciellt alls för corona.
Men nu blev jag lite orolig.

Har du inte sträckt dig då? undrade min man..  När det brände till uppe i ryggen vid lungorna.

Jo det har jag ju.....unghunden tycker ju att löv, papper sånt som flyger i luften nu när det blåser så mycket, att det är jättekul att jaga. Då rycker det ju i kopplet, hit och dit.
Så visst har jag sträckt mig. Men sträcker mig händer ju ofta.
Nu sätter jag hoppet till en sträckning!
Och yrseln till att jag blev orolig.

Och tänker på annat och hoppas att det är en förkylning.
Den jag trodde att jag fått från början.



Sen tänker jag på all sjukvårdspersonal som får utsätta sig för så mycket risker!
Det är inte klokt!

Skrämmande!
Jag vill ha hjältar inom sjukvården med "skyddskläder"!

Jag blir berörd att läsa om alla som ställer upp, allt från restauranger som bjuder på mat och annat.
Inte att förglömma de "tysta" hjältarna som satt sig i karantän, och gör då möjligt för andra att klara livet, nu när det finns så många sjuka.

En spark i baken till den affär som tog "jag tror" 30 kr för toarullen!
De sålde rullarna styckevis!
Att sko sig i svåra tider tycker jag är avskyvärt!





9 kommentarer:

  1. Hypokondrisk är lätt att bli i dessa tider. Förut tänkte man inte alls på en vanlig förkylning, det var ju något som alltid gick över på någon vecka. Men nu är det annorlunda.
    Yrsel kan absolut komma av ren orolighet. Och ont i muskler, ja, det behövs inte så mycket för att man ska få det.
    Tack och lov att man inte jobbat i sjukvård. Vilket jobb de gör nu! Förstår inte hur de orkar!
    Sen är det ju också så att viss sjukhuspersonal har mindre att göra nu än tidigare, då allt "extra" är inställt. Måste vara superjobbigt att bara gå och vänta på coronastormen!
    Krya på dej! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Jag har nog alltid varit lite hypokondrisk.
      Ja man vet ju inte vad det är man har fått.
      Sjukvårdspersonalen har det riktigt jobbigt och otäckt just nu. Dom tycker jag synd!
      Förstår inte att det får gå till så att inte vara skyddad utan måste jobba ändå, med livet som insats!
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  2. Att sko sig på andras bekostnad i tider som dessa är riktigt lågt men det finns alltid människor som är beredda att utnyttja situationen. Om det är corona eller inte kommer du aldrig att få veta precis som vi inte vet när vi var krassliga. Jag hade ju huvudvärk och värk i lederna samt kände mig lite irriterad i halsen. Men vad det var? Har ingen aning.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ACK.

      Ja nu får man själv gissa efter att se hur det fortlöper.
      Mammas födelsedag i morgon missar vi, men firar senare ,-)
      Vissa människor bjuder till och gör så gulliga saker så man blir rörd, sen finns de andra som ska tjäna på andras olyckor!
      Ha det fint nu! KRAM ,-)
      SvaraRadera

      Radera
  3. En rosa fluga4 april 2020 12:29
    TACK.

    Ja nu får man själv gissa efter att se hur det fortlöper.
    Mammas födelsedag i morgon missar vi, men firar senare ,-)
    Vissa människor bjuder till och gör så gulliga saker så man blir rörd, sen finns de andra som ska tjäna på andras olyckor!
    Ha det fint nu! KRAM ,-)

    SvaraRadera
  4. Inte lätt att veta vad det är som man har. Du bör nog i alla fall vila och ta det lugnt. Hade din gubbe också hosta? Eller det är bara du som fått det?. Jag håller tummarna för att det går över fort.
    Krya på dig!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara jag som har det. hostan är värre, torrhosta. Men det kan ju vara vad som helst och dom testar ju inte.
      Tack jag hoppas också det går över fort!
      Ha en härlig dag. KRAM ,-)

      Radera
  5. Visst är det lätt att bli orolig. Och när du nu inte är helt pigg. Men hoppas du snart blir piggare. För egen del är jag inte orolig av naturen och tänker "att det ger sig". Jag ka ju ändå inte påverka ...
    Och även om du skulle bli testad skulle ju resultatet var detsamma. Ta nu hand om dig och var försiktig.
    Visst vore det självklart att alla som jobbar inom vården ska ha adekvat utrustning. Och man måste lyssna på de som står och är på golvet. Där är ju liksom inga politiker...
    Rent vansinnigt att ta så mycket betalt för toarullar. Inte alls de priserna hos oss. Utan helt som vanligt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att sko sig när det är dåliga tider är ruttet verkligen, läste om det i tidningen och vilken affär det var.
      När man hör hur Finland har gjort med skyddsutrustning som de haft på lager så nu räcker det till alla, tummen upp för dom! Det är att tänka till "före"
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera