Translate

söndag 5 april 2020

Idag skulle vi haft hummer...........................Champagne!







Tänker på min mamma som fyller år idag, här sitter vi och där sitter hon.

Vi får fira henne en annan dag!
Mamma har ju allt hon vill ha, så när jag frågade henne vad hon önskar när hon fyller år, så sa hon att hon inte ville ha något.

Då får det bli hummer och Champagne, prinsesstårta och kaffe sa jag på skoj.

Men sen tänkte jag...varför inte!,-)

Så jag frågade mamma, vill du ha...........
JA sa mamma varför inte....det skulle vara kul att äta något fint.

Nu vet ju inte jag om hummer är gott, har knappast ätit det själv ,-))

Så nu idag skulle vi ha firat med mamma hummer, kungskrabba, rostat bröd med något på plus lite annat och Champagne. Prinsesstårta med gul marsipan för mamma älskar marsipan och gult ,-) Kaffe och lite likör.
 Men hoppfullt finns det ju andra dagar.....och det får gå lika bra.










8 kommentarer:

  1. Hummer är väldigt gott men tyvärr får jag ont i magen av det. Lite synd att ni inte kan fira din mamma på hennes dag men det är helt rätt att vänta till ett bättre tillfälle.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är synd, men den som spar hon har ,-)
      Jag tror mamma har ätit hummer en gång.
      Men nu tyckte hon väl att det lät spännande.
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  2. Hoppas att denna härliga måltid kan bli verklighet snart. En sådan gourmetmamma du har.
    Har ätit hummer ett par gånger. Gillar egentligen räkor bättre. Men ska det vara fint, då ska det. God söndag på dej! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja få se om vi tycker om det, ska bli kul att prova, tror mamma ätit hummer en gång tidigare .-)
      God söndag på dig,-)
      KRAM,-)

      Radera
  3. Ni får fira din mamma lite längre fram när det blir varmt och skönt. Ett eller två glas 🥂 "champis" och hummer och sitta på balkongen kommer säkert att smaka bra.
    Ha en fin söndag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde mamma skulle säga nej till det ,-)))
      men gillade förslaget ,-)
      Det ska bli kul.
      Ha en fin söndag du med ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Stort grattis till din mamma. Och synd att ni inte kan fira henne idag. Men ni får fira rejält senare och med något riktigt gott.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-) Ja det var synd men får ta igen det senare. Får göra det extra kul då ,-)
      KRAM ,-)

      Radera