Translate

måndag 18 maj 2020

Vi kommer hem med en påfågel

Jag älskar påfåglar, det gör min man också, en av campingplatserna i England vi alltid stannar och campar en vecka innan vi reser vidare till andra campingplatser har omk 16 påfåglar ,-)) De skriker så högt, men det är så rogivande tycker vi ,-)
Så förra året bestämde vi oss för att ta med en påfågel hem, vi har ju ingen tomt.....men en balkong och det fungerade bra, den stortrivs där! ,-)
De går runt husvagnarna, och hundarna blir otroligt nyfikna! ,-)




Hade vi en gård hade vi haft flera påfåglar hemma. Men nu fick en räcka. Vi tänkte att om den skriker väcker den hela gården, men den är tyst!


Vår påfågel ,-)
Önskar den skrek någon gång ibland, men tror grannarna är nöjda med att den är tyst!

12 kommentarer:

  1. Jag gillar också Påfåglar, så vackra. Jag tror att grannarna gillar att er är tyst😊
    Ha en trevlig dag,
    Kram♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag också ,-) Min mans tvillingbror var lärare på en internatskola, där fanns påfåglar, han hade lust att strypa dom sa han alltid för att de skrek! Han var glad när en blev tagen av en räv.
      Ha en trevlig dag!

      Radera
  2. Visst är påfåglar vackra och speciella fåglar! Er känns dock väldigt behändig med tanke på grannar och kringboende.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vår är fantastisk ,-)
      Nu kan vi sitta på balkongen och drömma oss tillbaka,-) en blick på vår påfågel är vi där!
      KRAM och ha det jättefint.,-)

      Radera
  3. Hade inte en aning om att man kunde ha påfåglar i huset. Trodde att de behövde stort utrymme på en gård. Ta med hem..
    Hur bar ni er åt? Det är väl inget man kör med långväga inne i bilen? Vackra är dom iaf! Men bara tupparna väl? //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Honorna är fina de med, men vi valde en hanne en tyst sådan, han trivs ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
    2. Nu har jag tittat. Mina blickar hade stannat vid de vackra hanarna. Den stillsamma typen hade jag missat! 😀😀😀

      Radera
    3. ,-))))) jag började fundera! ,-))) Nej en riktig hade inte gått att åka bil hem med ,-))) tyckte det var bäst att skriva till dig annars tror du vi är tokiga! ,-))) Men det blev kil KRAM ,-))

      Radera
  4. Fantastiskt att ni tog med en påfågel hem. Jag tycker de är väldigt vackra, särskilt när de fäller upp alla fjädrar. Men jag har stor respekt för dem.
    Kanske bra att ni har en. Kunde kanske bli livat på balkongen med två.
    Men den här som står sp fint på bordet verkar trivas. Jodå, jag såg att den inte var helt levande....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi stortrivdes på den campingen från början ,och när en massa påfåglar kom runt husvagnarna så började vi gilla dom också. Ja det syns ju att han inte är en levande påfågel, men fin är han och minnet av campingen kommer ju tillbaka när vi har den här på balkongen ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Min yngsta dotter, hon som har höns, ankor mm har pratat om att skaffa äkta påfågel, de bor ju på landet. Vet inte hur det blir men visst är de vackra!
    Er var väldigt stillsam ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas hon skaffar påfåglar ,-))
      Ja vår passar bra på balkongen ,-)))
      Men de är underbara, hade vi bott på landet hade vi haft några ,-))
      KRAM ,-)

      Radera