Translate

torsdag 7 maj 2020

Visst är det XXXX!



Har haft lite annat för mig.

Men nu ska jag kika in till er.
Otroligt fint ute.

Tycker inte jag hinner med det jag vill...får prioritera hela tiden....

Just nu är vi mycket hos mamma.

En rolig sak hände.....jag brukar aldrig följa med till hundrastgården där mamma bor. Men följde med en dag när vi lämnade mamma lite tidigare. När vi var på väg därifrån, mötte vi tre kvinnor o en liten hund. då säger den ena kvinnan till mig.....visst är detXXXX mitt namn. JA säger jag och känner då igen henne. En klasskompis, från när jag gick i 4an till 8an ,-))) Vi var inte bästisar men gick i samma klass.
Vi har inte setts på 41 år!. Jättekul, speciellt när det var första gången jag var där...och hon bodde inte ens i närheten, utan hade bara följt med en kvinnlig vän dit. Vissa möten måste bara vara meningen.
Vi skulle inte ens varit där den dagen, men så kul förstås ,-)


14 kommentarer:

  1. Kul att bli igenkänd efter så många år. En del personer förändras ju så mycket med åren. Men inte du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev jätteglad att hon kände igen mig direkt ,-))
      Kul att träffa någon från förr, jag har ju inte Facebook så jag har inte kontakt med någon.
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  2. Så härligt att du inte åldras så fort, utan blir igenkänd efter 41 år👏 Det är roligt att träffa gamla skolkamrater, det händer nog inte så ofta. Efter skolåren brukar klasskompisarna spridas över hela landet. Du får skaffa FB, så hittar du nog fler skolkompisar.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättekul, det var ju många år sen vi slutade skolan och i 9:an gick vi inte i samma klass.
      Sen sågs vi snabbt för 41 år sen. Jättekul att höra att hon mår och har det bra!
      Nej jag vill inte ha FB ,-))
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  3. Härligt 👍 Det är något speciellt när man råkas så.
    Jag fick uppleva något liknande förra året. Min gamla klasskamrat, som sa, hon skulle bli barnmorska, förlöste min förstfödde för 50 år sen. Förra året pratade jag med henne i telefon, efter 50 år! 🌹
    Kram 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul!
      Och sen är det så roligt att höra att det går bra och att gamla klasskompisar mår bra. Jag har ju inte FB. antar att man missar mycket, men det har jag valt bort .,-)
      Kul att din klasskamrat förlöste din förstfödde!
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Vilket trevligt möte! Och att din gamla klasskompis kände igen dig efter alla år. Och vilken tur att du gick med till hundrastgården och att din gamla klasskamrat också var där av en slump.
    Kram och trevlig fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättekul! Det var som om det var meningen,-))
      Jag har ju inte FB så jag vet inget om mina klasskamrater.
      Hon visste lite om några, kul att höra att de mår bra.
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Så roligt att ni möttes där och speciellt med tanke på att det var ett helt oväntat möte. Dessutom att ni kände igen varandra. När jag var ute med hundarna träffade jag en annan hundägare. Han kände igen mig och jag var mig lik men tyvärr kände jag inte igen honom. När vi pratades vid klarnade det dock :D Tur var väl det...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul och så oväntat, jag har tänkt så många år att det skulle vara kul att träffa på en klasskompis, Så skönt att du kom på vem det var som kände igen dig ,-))
      Kram o God kväll!

      Radera
  6. Det där är roligt tycker jag. Träffas efter så många år, inte så säkert att man känner igen varann då. Men ibland gör man det, somliga är sig så lik. På min en utställning gick en kvinna och tittade på
    mina tavlor och jag tittade på henne. Hon var så
    bekant på något vis. Till slut frågade jag, har inte vi gått i samma klass. Jo, så var det, men hon hade en aning om att jag var utställaren när hon gick runt och tittade. Roligt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du fick en klasskompis som tittade på din konst!
      Ja roligt att bli igenkänd direkt, så kul att få se en klasskompis efter så många år ,-)
      Ha det jättefint KRAM ,-)

      Radera
  7. Det är alltid uppfriskande med sådana möten. Kul :)
    Vad gäller tid som inte räcker till så vet jag precis vad du pratar om...likadant för mig, vill alltid mer än vad jag hinner med.

    Ha en fin vecka! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när man minst anar det ,-))
      Dygnet har lite för få timmar, ,-))
      Ha en fin vecka du med ,-)
      KRAM

      Radera