Translate

måndag 11 maj 2020

Små hjärtan har stora känslor




Mötte en familj i affären....tydligen hade flickan med keps gått framför fötterna på sin pappa  som blivit sur..för han sa hårt till flickan...att..."annars sparkar jag undan fötterna på dig"
Jag tittade på flickan...hon tittade rakt fram och visade ingenting ..

Men jag kände en sorg och fick tårar i ögonen.....Jag mindes   "en annan flicka" som heller aldrig visade att hon blev ledsen.
Flickan i affären var väl runt 9 år.

Små hjärtan har stora känslor!

Varför kan inte föräldrar och andra vuxna förstå det!

Varför använda så hårda ord.
Förstår inte att vuxna tror att de kan säga vad som helst!


14 kommentarer:

  1. Usch ja! Jag håller med dig. Det är beklämmande hur vissa behandlar familjemedlemmar😢 Såg en husse som inte var snäll med sin hund. Gubben såg det också och sa åt ägaren. Han verkade inte vilja höra eller svara men vände sig om efter ett tag oxh kollade på gubben som stod kvar så det inte hände något mer.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sorgligt!
      Djur råkar illa ut de också, bra att din man sa till.
      Jag kände det i hela min själ.
      Ha det fint KRAM

      Radera
  2. Fint berättat med illustration och berörande text.
    Många tankar och känslor samsas om utrymmet. Det borde kanske behövas körkort för att få äran att bilda familj. Sedan är det lätt hänt att flytta över tankarna till mamman. Vad råkar hon ut för när ingen annan ser?
    Måndagskram från Gotland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att behandla sitt barn, eller något barn eller någon annan. Sorgligt. Ett barn visar sälla sin sorg...de skäms. Ja man vet aldrig vad som händer inom hemmets väggar!
      Ha det fint KRAM

      Radera
  3. Så behandlar man inte ett barn eller någon annan heller för den delen. Jag förstår din ledsamhet och just barn ska man verkligen inte behandla så. Tyvärr så är inte alla föräldrar så snälla som de borde vara.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr tar många föräldrar ut sin ilska, frustration på sitt barn, sorgligt, istället för att lyfta det för framtida svårigheter.
      Ha det fint KRAM

      Radera
  4. Visst kan man undra hur många föräldrar behandlar sin barn och även hur andra vuxna man möter kan göra det. Jag blir också väldigt illa berörd. Hårda ord verkar hos en del vara mer regel än undantag.
    Och barn är viktiga på alla sätt-
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig , mer regel än undantag, vilket är sorgligt!
      Istället för att lyfta sitt barn för framtida svårigheter!
      Ha det fint KRAM

      Radera
  5. Man kan ju undra varför en pappa reagerar så hårt. Jag blir också både upprörd och sorgsen när jag hör liknande. Men tyvärr har jag också sett och hört liknande. Och till vilken nytta.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ens barn är ens barn, sorgligt, barn ofta skäms. Men känner djupt inom sig!
      Ha det fint KRAM

      Radera
  6. Hur tänker man, då msn fäller sådana kommentarer/hot till ett barn. Till sitt barn. Ett oberört barn. Vad får man vara med om i det hemmet? Hu!
    Vilken otroligt duktig illustratör du är! Ge ut en barnbok, du som både kan skriva och illustrera. Skriv om vad dom händer den dumma pappan! Fast han får ångra sig, så det blir ett bra slut! Kram! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK !
      Ja det är sorgligt. Barnet är säkert van....vilket gör det smärtsamt!
      Varför trycka ner sitt barn istället för att lyfta det för framtida svårigheter!
      Ha det fint
      KRAM

      Radera
  7. Ja, man får tänka på vad man säger till barn. Vissa tänker nog att "ja men de glömmer så lätt" och att det bara "rinner av" dem. Men så är det inte tror jag. Jag tror det sitter i länge, och kanske föralltid om än undermedvetet vissa saker som föräldrar/andra vuxna sagt till dem. Man får tänka på att bemöta andra som man själv vill bli bemött även när det kommer till barn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sitter nog kvar i hjärtat för alltid.
      Att alltid tänka på hur man själv skulle känna sig är en bra måttstock för allt ,-)
      Tack för din kommentar
      Ha det fint,-)

      Radera