Translate

måndag 1 juni 2020

Björnfrossa




     gratis bild lånad. brunbjörn https://www.bing.com


En före detta arbetskompis till mig har nu en björn runt knutarna, kan säga jag är inte ett dugg avundsjuk ,-))
FY så läskigt, den har varit i området ett tag nu.
Vi bor  9 mil ifrån varann. Och har ingen kontakt utom jul och sommarkort ,-)
Jag skulle knappt vågat gått ut .-)
Har sett klipppet med "Ola det kommer en björn" så många gånger, härligt! ,-))) Som jag har skrattat så jag fått kramp i magen,-))))

Ingen har väl missat det, men försäkerhets skull ….sätter jag in det. Jag skrattar sånt där igenkännande skratt, hade nog skrikit lika mycket som hon i klippet ,-))
Vissa djur har man ju bara sån respekt för ,-)
Likadant med älg och vildsvin!
Men björn där går gränsen alla fall ,-)



Film från nätet!

6 kommentarer:

  1. Det gäller att vara försiktig när man träffar på de vilda djuren. Kvinnan i filmen hade lite för dåligt ordförråd😉
    Hoppas din kompis blir av med björnen.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilda djur ska man ha respekt för ,-)
      Kvinnan i filmen blev väl så chockad då försvinner ordförrådet, det hade det garanterat gjort på mig med ,-)))
      Så varmt idag
      Ha det fint du med.
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Då känns det bra att bo i sydligare del av Sverige. Det har vid enstaka tillfällen ryktats om björnar i grannskapet, men det är många år sedan som man sköt Granis i Värnamotrakten. Skulle inte våga mig ut i skogarna om jag visste att det fanns risk att möta Björn. Vargar vill jag heller inte ha, men om de finns, inbillar jag mig att de är extremt skygga för människor. Största djurhotet är nog vildsvin, men de går heller inte till anfall utan anledning. Dessutom sover de oftast på dagtid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är i norra Uppland sp det är ovanligt!
      Vi har haft en på närmare håll för några år sen. Så läskigt! Jag skulle aldrig gå ut, lite svårt med hund ,-))
      Älg vill jag inte heller träffa på, några mil bort fanns det en varg som tog två hundar för något år sen i samhället.
      Ha det fint ,-)

      Radera
  3. Ja, en björn skulle jag inte vilja träffa ute. Tack för klippet. Jag hade inte sett det. Och visst skrattade jag också. Jag träffade på en gigantisk älg i skogen i Västergötland när jag var 7 år och blev vettskrämd. Läskigt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älg är jag också rädd för, har blivit räddare nu förr tänkte jag inte på sånt, björn i norra Uppland är ju ovanligt, Men det ska finnas utanför Knutby ,-))
      Ja det är bäst man inte tänker på det. Jag tycker klippet är kul, hon måste ju ha blivit SÅ chockad!! Men bjuder på sig själv och har det på nätet! ,-)
      Förstår att du blev rädd som sjuåring jag hade blivit rädd nu! ,-)
      STOR KRAM ,-)

      Radera