Translate

tisdag 2 juni 2020

Då svor min pappa




Älskar att åka på smala vägar i England ,-) Här i en stad i norra England,  De smala vägarna slingrar sig upp bland husen. De är smala, krokiga och backiga, ibland är det 20% lutning.
Många gånger finns det inte plats för möte med andra bilar. Då får ena bilen backa tills den andre kommer förbi.
Har åkt mycket på sånna vägar ,-) Var klart impad av min man när jag som 19 åring åkte med honom, man måste vara en bra bilförare! ,-)) Klarar man de vägarna klarar man de flesta. De finns smalare än den på bilden men svårt att fota ,-))) för man ser bara motorhuven och inte vägen, så ingen ide att ta foto. Älskar de här vägarna än idag.
Så de slingriga vägarna i Norge med husvagn , de i Vestlandet. Var ingenting för min man ,-)

Var ju i England med mina föräldrar när jag var 17 år på semester, Det var då jag mötte min man för första gången.
Då kom vi in på en smal väg av misstag. Mötte en bil...pappa visste inte riktigt vad han skulle göra för backa ville han inte gärna. Så trots att pappa mycket sällan svor! ,-) Viftade han med handen åt den andra föraren och skrek " GO BACK för helvete" Han hörde honom inte men backa gjorde han ,-))) Det har jag skrattat åt många gånger ,-)

9 kommentarer:

  1. Ibland får man ryta till ordentligt och den gången hade det onekligen effekt. Så kul att du träffade din man när du var på resa i England med dina föräldrar.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul, sista dagen i England var det, vi möttes på båten mellan England o Sverige, Min man med familj var på väg till Sverige på semester ,-)
      Det lät så kul när min pappa skrek och svor! Min mamma och jag skrattar åt det än idag ,-)))
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Vackert i England! Som du skriver så är vägarna inte breda. Jag tycker det ser lite otäckt ut, i alla fall nära kurvorna. Jag hade nog skaffat mig en lite bil med 3 hjul om jag skulle bo där😎
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån bil skulle jag ha om jag körde ,-)))
      Det är mysigt, man kommer närmare landskapet ,-)
      Ha en fin dag du med!KRAM ,-)

      Radera
  3. Haha, vilken rolig incident! Det ligger i en att ta till kraftord när det kör ihop sig!
    Dessa vägar, visst är de tjusiga, men att köra där! Klart du blev impad.
    Min pappa har svurit en gång, men det var maken som hörde det. De var ute och fiskade i båt och pappa fick en stor torsk. Han blev så överraskad och glad, så då kom det Herre jävlar!
    Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  4. ,-))) Ja ibland kommer det svordomar, min pappa blev nog lika överraskad som din ,-)))
    Ja jag var ju ung första gångerna ,-)) Hemma var det ju platt med breda vägar ,-))
    Ha en fin dag du med.
    KRAM ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. -))) Ja ibland kommer det svordomar, min pappa blev nog lika överraskad som din ,-)))
      Ja jag var ju ung första gångerna ,-)) Hemma var det ju platt med breda vägar ,-))
      Ha en fin dag du med.
      KRAM ,-)

      Radera
  5. Ett roligt minne har du här från er semester i England. Kan tänka mig att du kan skratta åt tanken och händelsen än idag.
    Just England har jag nog inga bilerfarenheter av men desto mer från smala vägar i Norge. Har vänner som åkte där med husvagn och som fick backa en bra bit för det var vägras och det gick inte att vända. Inte roligt då. Men nu efteråt. Vi hade vanlig bil utan husvagn och klarade oss bättre.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Norge har smala vägar ,-) Där älskade vi att åka med husvagn, Man kunde inte vända, fy så läskigt för dina vänner, kan tänka mig att det var en mardröm! ,-) Kul med semesterminnen ,-) Eller minnen. Mer kul efteråt ,-))
      Ha det fint
      KRAM ,-)

      Radera