Translate

torsdag 18 juni 2020

Midsommarafton på Fredag




Midsommar brukar Mr D och jag fira med hundarna i husvagnen för vi brukar vara på semester då. Då firar vi själva, Pyntar husvagnen med björkris och blommor ;-) Dukar fint.
Men för två år sedan firade vi med min mamma och så blir det i år också. Med samma mat ,-)
Det blev lyckat då och var snabbt och lätt att fixa till.



 Blommor från sommarstället . Ett år sedan .


Hos mamma, och det kommer att se likadant ut nu ,-)


Vår Velle som alltid följer med på våra semestrar ,-)
Från Vellingeblomman, i Vellinge.

Önskar alla som tittat in till mig En Glad Midsommar ,-)

Dragspel hör ju till när det är midsommar.  Äldsta dottern med familj firar med svärsonens släkt. Hennes svärfar spelar dragspel och varje midsommarafton när det går till midsommarstången Så spelar han, då ringer hon alltid så vi kan höra lite dragspelsmusik i mobilen, ofta är vi utomlands och
där står vi och bara njuter ,-)
Då känns det som Midsommar även för oss ,-))


16 kommentarer:

  1. Trevlig tradition! Jag kan väl sakna det gamla midsommarfirandet med blomplockning och stång och dans. Mycket beror på vädret, förstås.

    Trevlig Midsommar önskar jag er! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja traditionell midsommarfirande är ju härligt, men det har jag bara upplevt några gånger, men det här blir fint!
      Vi blir ju inomhus, men hoppas alla andra får njuta av solen ,-)
      Tack och detsamma ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  2. Då önskar jag er en riktigt glad midsommar och hoppas att ni får trevligt hos din mamma. Hoppas också att hon har vett att uppskatta er omtanke om henne...

    Kram och ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas, nu är "favoriterna" på semester.
      Så...… vi gör det fint, så får vi se hur det blir.
      Kram och detsamma ,-)

      Radera
  3. Fin Velle, och framförallt en så fin midsommarbukett.Brukar vara dragspel på stugföreningens midsommarfirande. I år blir det tyst!
    Har ett gammalt dragspel stående. Här tyvärr aldrig lärt mig. Inte alls samma sak som att spela piano. Man får nog börja med ett litet spel, om man ska lära sig. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja Velle gillar vi ,-)) Han får ha krans på huvudet för vi har ingen liten midsommarstång!
      Dragspel är nog svårt, jag tycker om dragspel men ingen i min närhet spelar ,-)
      så att det inte blir dragspel i år då.
      Detsamma ,-) KRAM ,-)

      Radera
  4. Va, Vellingeblomman ligger ju inte så långt härifrån! Jag har fått för mig att du bor norrut...
    Önskar dig och de dina en underbar midsommar!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja är ibland där nere ,-) Har släkt där på min pappas sida ,-) Men bor norrut där jag är född.
      Men älskar skåne ,-)En härlig Midsommar!
      KRAM ,-)

      Radera
  5. I år blir det ju lite annorlunda på många sätt- Men jag önskar er en fin midsommarafton och hoppas ni också för höra lite dragspelsmusik.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint med dragspel ,-)))
      Då vet vi att det är midsommar ,-)
      Varm Kram ,-)

      Radera
  6. Det blir annorlunda i år, för många, men det gäller att göra det bästa vi kan och då blir det säkert fint och trivsamt.
    Trevligt att ni firar med din mamma, det uppskattar hon säkert.
    Härligt vackra blommor.
    Önskar dig och din man en Glad och Trevlig Midsommarhelg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi hade fint.
      Varmt och skönt ,-) KRAM ,-)

      Radera
  7. Hoppas ni får en trevlig och mysig Midsommarafton tillsammans med din mamma. Mr R och jag tar en skoterpromenad i det fina vädret!
    Ha en mysig och trevlig Midsommarhelg🌻🌸🍀
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket väder! Varmaste midsommaren p¨50 år ,-)
      Vi hade fint
      KRAM ,-)

      Radera
  8. Men HEJ! Hoppas du mår jättebra, tänker på dig!
    Men min mail den har jag inte tittat in på länge , ojdå, har ju två!
    Ja midsommar i husvagnen är en härlig tradition.
    Allt gott till dig! Ska försöka hitta in och kolla dina mail. Allt gott till dig önskar jag! Javisst ja ,-) Har inte skapat på länge fast jag velat! Får inte till det.
    KRAM ,-)

    SvaraRadera
  9. Men HEJ! Hoppas du mår jättebra, tänker på dig!
    Men min mail den har jag inte tittat in på länge , ojdå, har ju två!
    Ja midsommar i husvagnen är en härlig tradition.
    Allt gott till dig! Ska försöka hitta in och kolla dina mail. Allt gott till dig önskar jag! Javisst ja ,-) Har inte skapat på länge fast jag velat! Får inte till det.
    KRAM ,-)
    SvaraRadera

    SvaraRadera