Translate

tisdag 9 juni 2020

Min Annika




Jag kommer alltid att älska dig. saknaden är SÅ stor.   Nu när syrener och andra blommors dofter sprider sig, då speciellt älskade vi att sitta och njuta, Du av kaffe och alltid en kanelbulle, jag med kaffe och den ständiga glassen.  Du hade så många planer för framtiden....du fick precis fylla 55 år.
Vi har stöttat varann i minst 22 år. Haft så kul.
Du var så nära en syster jag kommit.....det kändes nästan som jag hade en syster, du var alla fall min bästa vän.
Nu får jag tvinga mig att se allt det vackra. annars glömmer jag titta.  En stor trötthet har tagit över...jag får t.o.m tvinga mig att duscha, allt känns så jobbigt. Jag har fått en depression.
Jag får försöka vända allt, till att göra saker, roliga semesterbilder....ta in blommor. Skämta men bakom skämten finns gråten som aldrig tar slut.


8 kommentarer:

  1. Det är jobbigt att mista sin bästa kompis /kompisar. Det har jag gjort och det hände med kort mellanrum. De finns i mina tankar och då tänker jag på allt roligt vi hann göra tillsammans. Det kommer att bli bättre för dig, du måste bara ge allt lite tid för att läka.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
  2. Blir rörd av din fina text. Vet ju precis hur det är. Ska på begravning gör vännen i morgon. Känns gott att fler vänner från vår by är med. 55 år, det är alldeles för tidigt. Min vän blev 71. För tidigt det också, men mer ok än 55. Men inget som vi kan råda över. //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är svårt att mista vänner. Fint att du har stöd i morgon på begravningen.
      Nej tyvärr inget vi råder över. 55 år är för tidigt, men 71 år ingen ålder nu det heller, hoppas det går bra i morgon!
      Tack!

      Radera
  3. Så fint du skriver och din Annika och er vänskap. Det är tungt att mista en sådan vän. 55 år är dessutom på tok för tidigt men det rår vi inte över.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack
      Ja det känns jättejobbigt.
      Och hon kunde ha haft många fina år kvar.
      KRAM

      Radera
  4. Jag kan känna igen mig i det du skriver och i den saknad du känner. Har också förlorat ett par nära och kära vänner och de finns med mig i tankarna och i fina minnen.
    Många tankar till dig.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK. Ja det är en stor sorg att mista vänner. Jag hade 5 nu har jag 1 kvar.
      Men Annika var min bästa vän som jag känt längst.
      Jag vet att du också förlorat vänner, det är sorgligt
      VARM KRAM

      Radera