Translate

torsdag 16 juli 2020

Kör 40!




Vi har min mamma här hos oss i 6 dagar.
Hon har blivit rädd för en i personalen som hon säger är arg på henne så hon vågar inte vara hemma.
Han är säkert trevlig, men har sån hög röst!
Har sagt till, så de kan be honom att inte skrika.
Nu är hon här, efter en intressant resa hit ,-)
Hela tiden kommenterade hon namn på områden hon känner läste ortsnamn , läste på vägskyltar och informerade min man hur fort han fick köra ,-) Här får du bara köra 30! Här är det 40! Nu är det 50 ,-))
Hon läste på varenda skylt! ,-)Kör du 40? Jag tycker det går lite för fort för att vara 40.........
Kul att hon är närvarande, och min man är van!
Sängdax blev det problem...hon vågade inte lägga sig. Men när hon väl la sig somnade hon in på 2 röda ,-))
Så nu vet vi vad vi gör nästan 1 vecka framåt ,-) Hoppas bara det blir varmt och soligt så vi kan sitta på balkongen ,-)

Bra med miljöombyte för mamma, hoppas rädslan släpper..
Efter hon har åkt hem, blir vi hundvakt några dagar...sen efter det mellan corona test, min man en dag och jag några dagar senare, då måste vi ut på några utflykter,-)
Vet inte hur det har blivit, vi har bara ägnat oss här hemma åt våra hundar och besök hos mamma.

Börjat öva yngsta hunden att springa vid sidan av cykel, så vi snart kan cykla med alla tre ,-)
Ha en fin dag!

18 kommentarer:

  1. Fint inlägg om linden i förra!
    Så din mamma är hos er, skönt för henne att få lite luftombyte, se annat. Det där med att nån sitter bredvid och "kör" det känner jag igen från min salig svärmor (fast hon inte hade körkort). Det var bara att låtsas som inget.
    Hoppas ni får det bra! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte mycket behövs för att skrämma någon, han är säkert snäll, men mamma tror nu att han är farlig! Han är högljudd!
      Linden är underbara, behaglig doft!
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  2. Oj då, det var tvära kast! Jag trodde att din mamma var bästis och bundis med hemtjänsten. Väldigt tolerant och snällt av er att ta hem din mamma i sex dagar men vad gör man... Hoppas att ni kan komma iväg på några utflykter sedan och njuta av semestern!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå, favoriterna är på semester ,-) Hon har flera som kommer till henne, den här killen är inte där så ofta, men tydligen väldigt högljudd! Och hon är livrädd för honom, tyvärr!
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Stackars mamma. Och vilket jobb ni gör för henne. Men det Är ju klart att man gör för sin mamma. Länge sedan jag blev av med min mor. De sista åren bar jobbiga, då när hon gick in i sin demens. Ha en fin dag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här killen blev hon livrädd för!
      Hon har flera som kommer till henne, favoriterna är på semester!
      Så hon får koppla av hos oss ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Så trist att din mamma blev rädd och orolig när den här manlige personen kom. Men ni kan ju säga till att han inte ska komma och att de får byta ut honom. Det har ni rätt till.
    Hoppas nu det fungerar bra med din mamma hos er. Blir det fint väder så underlättar ju det en del.
    Förstår att ni sedan vill ut på några turer och det ska väl fungera bra.
    Vad roligt att ni tränar yngsta hunden med att springa bredvid cykeln. Blir säkert bra. Men kan tänka mig att det tar lite träning.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har sagt till, och ändrar han sig inte säger vi stopp, men hemtjänsten ville prova.
      Hoppas lite ombyte hjälper och härligt väder.
      Ja jättekul att yngsta hunden verkar gilla att springa vid sidan av cykeln ,-)
      Ha det gott du också! KRAM ,-)

      Radera
  5. Ganska vanligt att det finns 2 stycken chaufförer på resan😍 Inte roligt när ens mamma blir rädd för de som skall hjälpa henne. Fint att ni har henne hos er och din mamma för lite ombyte och trygghet.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas det hjälper ,-)
      Hon är fortfarande väldigt orolig att han ska komma in! Vi har sagt till, och en gång till sen är det stopp, jag hade gärna sagt stopp redan nu, men hemtjänsten vill prova!
      Härligt balkongväder för mamma, det är jag glad över!
      Ha en fin dag du med! KRAM ,-)

      Radera
  6. Men, så jobbigt för din mamma. Att vara rädd för en person så där är ju verkligt för den som det gäller.
    Det var likadant med min förra man, på ett hem som han var på. Jag fick ta hem honom igen, det fungerade inte. Då var det en dam på det hem han var på som han tyckte var elak emot honom.
    Hoppas att det ordnas sig till dig bästa, för både er och din mamma.
    Trevlig helg.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd om din fd man , men fint att han fick komma hem, man är i en beroendeställning och då är det otäckt när någon visar ilska eller agg.
      Mamma bor ju hemma i sin egen lägenhet och den här killen är nog snäll men ser bestämd ut o har sån hög röst. Vi hade sån tur med vädret vi kunde sitta på balkongen varje dag ,-)
      Ha det riktigt fint! Varm Kram ,-)

      Radera
  7. Ja det där med passagerare som kommenterar känns igen. Jag är själv van vid att alltid köra så när jag åker känns det alltid som att jag vill kommentera men brukar försöka att låta bli, eftersom jag själv tycker att det är störande när andra kommenterar min bilkörning. ;) Igenkänningsfaktor alltså.

    Hoppas att ni får fina dagar tillsammans :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick bara sol o värme ,-) så vi hade tur, nu är det blåsigt och rätt kallt igen. Ja mamma var väldigt med hur fort det skulle gå på vägen till oss,-)
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  8. Det är jobbigt med högljudda mansröster.
    Hjälpte hon till att bromsa också. ;)
    Då gissar jag att de sex dagarna har gått. Vad snälla ni är. Hoppas det var balkongväder då och då.
    Nu är ni värda trevliga utflykter.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite hjälp att bromsa fick han nog ,-) Nu är hon hemma igen, sol o varmt hela tiden, vi prickade in rätt ,-)
      En person med hög röst som ser bestämd ut kan verka skrämmande, så de bör tänka till.
      Ha det fint KRAM -)

      Radera
  9. Nu är jag inne hos dig och läser och har trevligt med dina inlägg. Hoppas du har en bra sommar, trots Coronan. Börjar på att bli tjatigt nu. Ha det fint, kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du är tillbaka ,-) Får titta in ,-) Ja nu får coronan ge sig, många som sitter isolerade,
      Hoppas du får det fint och mer sol o värme ,-)
      KRAM ,-)

      Radera