Translate

måndag 13 juli 2020

Linden , vilken doft ,-)




Lind doftar så gott!
Tur att vi har lind där vi bor.
Var hos mamma i Lördags, min man tar ut de stora hundarna så de kan leka med andra hundar. Jag pratar med mamma, när min man kommer in går jag ut en sväng med den lilla hunden. Vilken dag, lind överallt, doften var otrolig.
Sen njuter jag av de gamla kvarteren, bostadshus och gamla villor. Det är så mysigt att gå och bara titta, njuta. Se vad folk har på sina balkonger, olika blommor och annat.
Det är avkoppling.
Gamla villor och stora trädgårdar, kul att se vad folk har i sina trädgårdar.  Nu "glor" jag inte utan tittar lite allmänt som är tillåtet ,-))) Det är mysigt att bara gå och titta med lillkillen som glatt travar på.
Jag har inte fått någon ordning på mina bilder som jag tar, jag måste vänta tills jag får hjälp, men ett lindträd från förra året får det bli.


12 kommentarer:

  1. Något säger mig att det inte finns så många lindar här för jag kan inte påminna mig om att jag går och njuter av den doften.

    Att gå förbi och titta in är väl helt tillåtet tänker jag. Man behöver ju inte göra som paret som traskade in till den lilla familjen ;-)

    Kram och ha en bra måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd för den doften är ljuvlig ,-)
      ja titta får man ,-) Men inte att stanna och bara glo tänkte jag, men man hinner se när man passerar ,-)) Härligt med alla fina buskar och blommor.
      Nej paret som dök upp hos dottern var ju gränslösa!
      Ha det gott KRAM ,-)

      Radera
  2. Lindar är lite speciella, tycker jag. Fin bild av linden.
    Det är trevligt att vandra i lugn takt och bara njuta och se sig omkring. Det är inte fel att må bra och titta på allt vackert som finns runt omkring oss.
    Var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja linden är speciell, doften bara älskar jag ,-)
      Nej titta får man och mycket vackert finns , vilka buskar och blommor, underbart.
      Bara det blev lite varmare så blomdoften kommer till sin rätt! Var rädd om dig du med! Varm Kram ,-)

      Radera
  3. Vad har du för problem med bilderna till datorn. Jag laddar upp till inlägget direkt från mobilen. Det fungerar jättebra. Slipper en massa dubbeluppladdningar som tidigare. Testa när du gör ett inlägg att välja foto på infoga bild. Vet inte ifall du ändrat till den senaste blogger-gränssnittet. Du hittar det på sidan för inlägg.
    Du får gärna skicka mail till mig, finns på kontakta Marmor. Så kan jag skicka bilder så du kan se. På landet hade grannen flera Lindar som doftade. Ibland kom det Bisvärmar som rymt och fyllde trädet med Bin.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-) inga problem att lägga in på bloggen, men från mobilen i i datorn. Det går inte och om det går syns inte bilden bara texten och då blir det omöjligt att hitta, men får snart hjälp ,-) Men TACK!
      Linden är vacker, förstår om den drar till sig bin!
      En härlig dovt och inte för stark,-)
      En fin dag önskar jag dig.
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Trist att du inte får ordning på bilderna. Hoppas du kan få hjälp-
    Lindar är så vackra och doften tycker jag också så mycket om.
    Och visst är det trevligt att strosa runt och se på både hus och balkonger. Förstår att det blev en fin promenad.
    Linden på bilden är så fin.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har tagit SÅ många foton! Vill ju gärna ha de sparade, linden är underbar ,-)
      Rofyllt att gå i gamla kvarter ,-))
      KRAM och fin kväll!

      Radera
  5. Tycker också väldigt mycket om den doften.
    När vi är i stugan i Halmstad, så känner man doften i den stora lindallen som leder in till centrum. Ljuvligt! I Halmstad blommar lindaran någon vecka före våra inlandslindar.
    Hos dottern utanför Värnamo har man flera väldoftande lindar i en av hästhagarna- och vi har en stor lind i vår by, alldeles vid byvägen. Humlorna gillar också linddoften. Så mycket att de luktar ihjäl sig, har jag hört. Har kollat under den stora linden i vår by, men aldrig sett några döda humlor. Så det är nog en överdrift! Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. härligt med alleer med lindar, det har vi också. Ojdå kan humlor lukta ihjäl sig.
      Innan jag visste att det var Linden som doftade så gott, letade jag efter blommor, sen upptäckte jag Linden, för några år sen ,-))
      Ha det fint du med! KRAM ,-)

      Radera
  6. Jag känner hur den doftar ända hit.
    Vad trist att det tekniska krånglar.
    Ibland önskar jag att jag var skelögd- då hade ingen märkt min nyfikenhet. ;) Det är livsbejakande och omsorgsfullt att titta sig omkring och njuta. Ibland det motsatta.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-))) skelögd det kanske var svaret ! ,-)) Jag tittar men jag stannar inte och vråltittar ,-))) Men jag hinner njuta för det finns mycket vackert i trädgårdar ,-))
      Visst är man nyfiken också ,-)
      Linden doftar ljuvligt inte påträngande, för av stark doft får jag huvudvärk, men precis så man märker o njuter en behaglig doft! ,-)
      Visst blir det , det motsatta ibland ,-) det måste jag hålla med om!
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera