Translate

måndag 6 juli 2020

Världens bästa magövning och du slipper huvudvärk! ,-)





Fick jag av äldsta dottern som tillsammans med dotter nr 2 tränar.
Magövningar! Finns det något värre! när man tänker på övning ,-)
Lyft benen, och vad händer då, huvudvärk som ett brev på posten! Varenda gång jag gjort en magövning resulterar det i huvudvärk. Inte kul. Och starka magmuskler är viktigt långt upp i åldern.
Har nu börjat träna hemma, dottern frågade om magövning. NEEEJ säger jag, aldrig , jag får sån huvudvärk!
Då ska du lyssna.....dottern är bestämd, av den här magövningen som verkligen fungerar får du aldrig huvudvärk.

Ligg platt på golvet, dra upp benen, se bild, fötterna i golvet och allt du behöver göra är att trycka ner  ländryggen i golvet!

Simple as that!



tillägg ,-) Om man PRESSAR ner ländryggen i golvet så får man enorma känningar i magen, hela magen. Känner man inget så måste man pressa mer! Man kan lägga något under huvudet för annan vinkel, kan hålla upp huvudet lite med händerna, beror hur det känns.Man behöver inte lyfta upp överkroppen ,-)

13 kommentarer:

  1. Det låter nästan misstänksamt enkelt men varför inte ;-) Hoppas det ger gott resultat!

    Kram och ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också det låter lite enkelt, men det ska fungera, dotter och svåger tränar på ett bra gym.
      jag frågade igen och hon har skrivit några rader till ,-)
      Ha det gott du med, KRAM ,-)

      Radera
    2. svärson ska det vara, pratade om svågern och så kom han med på "gym" ,-)))

      Radera
  2. Det verkar vara enkelt och bra! Så skall träning vara👌 Nu är det bara att köra och hoppas att resultatet blir bra.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja enkelt gillar jag ,-)) det ska fungera ,-)Dottern o svärson tränar på gym och dottern har snygg mage och hon gör den här övningen för hon får huvudvärk av att lyfta och krångla , som jag får, så nu kör jag ,-))
      En fin dag till dig. KRAM ,-)

      Radera
  3. Tack! Ska testa och lägga till mitt gymnastikprogram som jag gör hemma. Men har nu paus eftersom jag är ganska nyopererad och inte får anstränga mig eller kan ligga på rygg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis du ska ta det lugnt ,-)
      Här stormar det ute, så inget balkongväder för oss. Ha det gott!
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Oj, så många övningar jag gjort i mina dar. Men min scolios tycker inte om dem längre så jag tränar mindre och mer försiktigt. Jag har aldrig fått huvudvärk av träning.
    Alla tips är bra, tack! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid gått mycket och dansat har varit min grej. Får ont i nacken av magövningar där ben ska lyftas osv, men den här var bra. Det gäller att försöka bibehålla styrkan ,-)
      Du är ju i farten och cyklar, så du tränar på ett bra sätt! KRAM ,-)

      Radera
  5. All träning är bra! Har aldrig hört om huvudvärk efter parövningar, men jag kan förstå att det kan uppstå, när man spänner nacken.
    Sofias sommarstuga kan annars rekommenderas.Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tänker, sommarstuga, gissar att du menar träning för kroppen ,-) Jodå vi har sålt vår sommarstuga, där var det träning så det räckte till ,-))) och mer ändå! ,-)
      Det börjar i nacken och sen i bakhuvudet av magövningar man ska lyfta ben osv. Men den här, kanon.
      KRAM ,-)

      Radera
    2. Magövningar...förbenade mobil, skriva vad den tycker är bäst. Kan förstå att magmuskler påverkar huvudvärk.Sommarstugor är inga bra platser för extra träning... Lite för primitivt, har jag nog tyckt! Ha det fint!

      Radera
    3. ,-))) Ja det kan bli vad som helst när man skriver ,-)) Men Sofias sommarstuga? vad var det om ,-)

      Radera