Translate

tisdag 18 augusti 2020

Härlig sommar

 

Vi hade ju inte kommit iväg på något, men så helt plötsligt insåg vi att hjälp va fort det går, så vi har varit i väg på några husvagnsutflykter som tex Mariefred , Strängnäs , Waxholm sen mellan varven har vi lagat mat åt min mamma hälsat på henne, varit på födelsedagskalas ,-) Och sen varit så trötta, varför vet vi inte. Här hemma har vi gått upp tidigt och åkt till ett hundbad så hundarna kunde bada ,-) DÅ måste vi vara uppe med tuppen för annars kommer det andra dit utan hund ska ha picnick och de vill inte ha badande hundar! Och vi får ju vistas var vi vill, även om det är ett hundbad, fast det finns ett annat bad en bit bort!
Sånt är livet som hundägare! Men sommaren har varit härlig så vi är mer än nöjda!

Hoppas ni alla är glada över er sommar!




11 kommentarer:

  1. Men är det hundbad, så kan väl ingen tycka illa vara. Sen kan det väl inte vara så bra för en hund att vistas på en solvarm strand under dagtid?
    Kom just på att jag tog ju en bild på matte med hund på mellan 1 maj och sista augusti, hundförbjudna Östra Stranden i Halmstad i söndags. Det var klockan nio på kvällen och jag tyckte att det blev en fin bild... hade inte en tanke på att hunden egentligen var strandförbjuden. Tänker att en hund inte kan störa på en glesbefolkad strand...Ha det fint! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra är nästan aldrig på stranden de är i vattnet ,-)))
      Det kan tyckas så ja att är det hundbad så är det, men så fungerar det inte alltid tyvärr ,-) men nu blir våra sommardagar längre, när vi får gå upp så tidigt! ,-))

      Radera
  2. Så skönt att ni har hunnit iväg på några turer och utflykter.
    Vi har ett hundbad här också och det är en del av stranden där hundar är tillåtna. Tycker man inte om hundar får man helt enkelt välja en annan del av stranden. Inte ska ni behöva ta hänsyn om det är ett hundbad.

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vi borde kunna låta våra simma, men vi vill ha dom lösa så vi går upp tidigare så slipper vi tjafs o vinner fler sommartimmar ,-)

      Radera
  3. Vad roligt att ni kommit iväg på den hel del utflykter och haft det bra och är nöjda. Och det vackra vädret har ju betytt mycket.
    Önskar er nu fortsatt fina dagar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft det så fint ,-) skönt att komma iväg lite och se något annat, det behövs!
      Vi hade tur med vädret ,-) och det fortsätter! ,-)

      Radera
  4. Det är nog inte så många som har haft semester långt bort denna sommar. Det har inte gått att planera något, det har varit så många förbud.Det jag hört och läst, är det inte många som har klagat utan tyckt det har varit trevligt att se Sverige. Tröttheten kan bero på att det är varmt och kanske lite vätska om dagarna. Härligt att de gjort hundbad, så våra 4-benta också kan få må bra!
    Ha det så fint!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit härligt, visst kan det vara så att man får i sig för lite vätska, jag är lite dålig på att dricka vatten ,-)
      Vi har nu börjat med vätskeersättning, det har mamma så det har vi själv provat, det hjälper ,-)

      Radera
  5. Skönt att komma bort lite, jag har också åkt på lite turer. Behöver ju inte åka så långt bort för att bli nöjd. Sommaren har varit lång tycker jag, antagligen på grund av coronan. Tittar på ditt måleri, jag älskar dina bilder, dom är så läckra, måla på.. och må så gott, kram

    SvaraRadera
  6. Det finns mycket fint i närheten och bort behöver man komma
    ,-)
    Tack de bilder jag lägger ut här finns inte hemma ,-)
    Tror aldrig jag satt ut något i bloggen, det kanske jag gör när jag får in mina bilder !,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket fint i närheten och bort behöver man komma
      ,-)
      Tack de bilder jag lägger ut här finns inte hemma ,-)
      Tror aldrig jag satt ut något i bloggen, det kanske jag gör när jag får in mina bilder !,-)

      Radera