Svaret kom snabbt, men antagligen för att det var smittspårning. När mobilen ringde höll jag för öronen, min man svarade, när jag tog bort händerna hörde jag honom säga, då får vi testa oss.
Ser ut som om vi måste skicka efter ett hem test, dom har drive in test, men då måste man alla fall ta provet på sig själv och då måste vi åka långt.
Ringde mamma i morse när personal var där, hon började nästan gråta och sa " jag går nästan på näsan jag"
Jag frågade den personal som var där hur hon mådde. Någon ny jag inte känner till.
Jo hon mår jättebra! blev svaret. Mår hon jättebra fast hon har corona, frågade jag,
Jaa hon är darrig och kan knappt gå. Det förstår jag, men sen var det undvikande.... bara att dom ringer sjuksköterskan om det blir värre. Men mamma verkade rätt ok efter omständigheterna.
Nu ska jag ringa lunchtid och middagstid när personal är där så jag får lite information.
När jag skulle smsa våra barn som var på jobbet, ville inte ringa till dom just då...skakade och darrade jag så jag kunde inte trycka.... Jag skakade och darrade i hela kroppen.
Jag är fortfarande arg! Och känner mig så orolig. För mamma och oss.
Jag tror dom visste tidigare än i Måndags.... Det var ju i Tisdags vi var där. Känner mig så lurad.
I Måndags hade läkaren beställt covid test till mamma, som hon fick ta i Tisdags när vi var där, otur för dom.att vi fick reda på det på det viset.
Min man har nu pratat med vår läkare där vi bor, de kan göra testet där, men min man kunde inte boka tid i telefon vi måste in till någon app, vad krångligt allt ska vara.
Vi var ju säkra på att vi hade corona i april, men tog blodtest i slutet av augusti och nej det visade att vi inte hade haft det.
Så konstigt att de inte fixar tid till er när det är smittspårning. Det trodde jag ingick för att de skall ha koll på spridningen. Skönt att din mamma verkar lite pigg i alla fall. Hoppas att allt går bra för er!
SvaraRaderaKram❤
Smittspårning var det bara för mammas del inte för oss, vi vill bara testa om vi har det, så vi vet om vi ska vara i karantän, men det har inte fungerat ännu, appen fungerar inte!
RaderaKRAM!
Så jobbigt hela situationen är och dessutom så onödig om de hade informerat er direkt när misstanken fanns. Hoppas ni får en testtid riktigt snabbt. Men kan man testa innan man har symptom tänker jag? Det är garanterat viktigt att du ringer när hemtjänsten är där för jag skulle tyvärr inte lita på dem till 100%. Håller tummarna för att din mamma mår hyfsat bra även i eftermiddag.
SvaraRaderaKram
Precis , mamma har nog haft det här längre, så vi blev nog smittade om vi är det i förra veckan. Vi har bara svaga symtom, och det kan ju vara vad som helst, så sköterskan som min man pratade med sa att det kanske är för tidigt, ska prata med en läkare i morgon, vi har inte kunnat beställa tid än, för vi får inte komma dit, antingen får vi göra det själva hemma, eller så kommer de hem i skyddskläder, min man missförstod och trodde vi fick komma upp till motaningen ,-) men såklart inte. Tack än så länge är hon ok. KRAM!
RaderaSå krångligt man gör det...och så oansvarigt från omsorgen. Hoppas allt blir så bra det kan! Kram!
SvaraRaderaVi kan inte beställa tid, vi måste ha en tid förts även om vi ska ha hem testet! Min man har pratat med en sköterska, men det är appen som gäller, hon har försökt hjälpa till att få appen att fungera men det går inte, stackars alla som är äldre , det här var krångligt! Tack! KRAM!
RaderaKära nån, så mycket krångel. Och oro inte minst. Hoppas på bra samtal i morgon då det kan bli klarare för er. Nu har ni milda symtom och vet inte riktigt hur det kommer bli med det. Har svårt tro att ni inte kan bli testade alls. Situationen är ju ny och upprörande så ilskan och oron blir påtaglig för följderna för er alla. Bra om du går går vidare med det inträffade med mamma. Ta er först nu så tar du det andra sedan. Tittar in i morgon!
SvaraRaderaGoa tankar! Länge sedan vi hade kontakt nu, men nu har jag tittat och hittat hit igen :-)
Kramar
Så bökigt, efter mycket om och men har min man lyckats beställa två hemtester, och det blir nog bra att inte testa för tidigt, det går i vågor, ibland mår vi rätt bra, sen sämre. Vill inte gå och oroa mig i över 1 månad som vi gjorde i April. Men så dåligt att det är svårt att få läkartid. det hakade upp sig hela tiden.
RaderaSköterskan ringde flera gånger och försökte hjälpa, men utan att få tid på appen ingen tid!? Tänk alla ensamma, äldre som inte är vana allt vid datorer o mobiler. Kan säga att min man surnade till ordentligt! Vi kan testa oss, men bör kanske vänta lite. så svaret blir rätt,-)
Ja anmäla till ifo ska vi göra, så här får de bara inte behandla folk! Det måste ju vara fler som smittats.
Ja det var längesen ,-) Hoppas det är jättebra med dig! Har du helt slutat blogga, saknar dig!
Ha det jättefint Tack! och KRAM ,Primrose ,-)
Allt bra med mig; har flyttat igen och bor nu i Karlstad sedan i januari. Jo jag började blogga igen i juli så när du har tid och lust så tutta in, jag finns om du klickar på mitt namn :-)
RaderaKram igen!
Karlstad ,-) låter fint, kul att höra att du har det fint,-))
RaderaTittar in i morgon ,-)
KRAM!
Så bedrövligt. Verkligen illa skött av hemtjänsten. Vet inte om hemtesterna är lika säkra som andra. Men nog borde ni kunna få prata med någon på er VC och få testa er där. Jag brukar ringa dit och säger man att man inte har mobilt BankID så ringer de upp.Tror det skulle kännas säkrare att de utförde testet.
SvaraRaderaFörstår att ni är upprörda.
Många tankar och kram
Vi har BankID men det fungerade inte, inte ens med sköterskan i luren som hjälp i en annan telefon. Idag ska vi ha kontakt med en läkare som ringer hit, det kanske är bättre att de göra det, det ska ju vara otäckt att göra själv och då kanske man inte gör det riktigt!
RaderaTACK KRAM!