Translate

onsdag 28 oktober 2020

Något helt annat! ARG


 

Nu är jag arg! Min man är lika arg! Igår åkte vi till min mamma, har ju varit så noga att inte smitta ner henne med covid-19

När min man skulle ut med hundarna och jag skulle sitta och prata med mamma, möts han i dörren av två personer. De kommer in och säger till mig att de ska ta en covid test på min mamma. Vi misstänker att hon har covid-19 säger dom. Jag blir ju helt förvånad!........Visst min mamma har varit snuvig och hon har precis den dagen börjat hosta lite.

Men det är ju bara vi som besöker henne!

Vi är ju så gott som i karantän!

Det är en i personalen säger dom som är smittad!

Jaha! 

De sätter på sig skyddskläder och tar näs och svalgprov på mamma.

Och varför har inte någon ringt till oss och varnat oss från att komma dit?  Kunde knappt vänta tills de i skyddskläder går, då börjar jag nästan gråta av ilska!

Jag går in i stora rummet o ringer till hemtjänsten! Och undrar varför de inte informerat oss! Min man är i riskzonen. Ja då har vi gjort ett misstag, vi ska bättra oss svarar dom. Vilket gör mig ännu argare!

Hade vi vetat hade vi kunnat skydda oss! Vi i vår tur skulle om någon dag ha träffat mormor o morfar till  4 av våra barnbarn, barnbarnens mormor med svåra hjärtproblem. Det har vi nu avbokat.. Tänk om nu mamma har smittat oss och vi skulle smittat andra! SÅ ARG är jag! Det här är något de tänkt hålla hemligt, det hördes!

Vi är ju nära mamma i flera timmar. Man kan tycka att händer det här, vilket kan förstås hända, så måste dom väl informera oss! 

Är så arg att jag knappt kan skriva! Dom gör en smittspårning sa dom på hemtjänsten, då är det ju viktigt att vi sätter oss i karantän. Sen tycker jag förstås synd om mamma också och hoppas hon klarar det här om hon är smittad.

Är så arg och besviken, hade vi inte varit där, så hade de aldrig sagt något! Och om det vill sig illa hade vi kunnat fört smittan vidare! 


Jag känner bara FAN som vi skyddat mamma, och nu kanske hon har covid och kan ha smittat oss!

Sånt här kan hända, men varför mörka det!?

Hade trott mer om hemtjänsten måste jag säga!

Det här var igår. Idag ringde min man chefen, och det är någon i personalen som är smittad, och på frågan om det inte har någon form av skydd, så är det handskar och visir. Och vem skulle ha informerat oss, jo det var hon själv ,  men det hade hon missat!!

Så nu är det bara att hoppas på det bästa! Är fortfarande väldigt upprörd!

12 kommentarer:

  1. Bedrövligt. Förstår du är arg och jättearg dessutom!
    Inget att leka med och tyvärr händer sånt här.
    Hoppas verkligen allt är negativt och OK.
    Stor eloge till alla dina fina teckningar, suveräna!
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!
      Ja jag är så arg, hoppas svaret kommer i morgon, chefen sa att det tar 1-3 dygn.
      Jag kan inte förstå hr dåligt dom har hanterat det här Vi var ju sjuka i april och var övertygade om att vi hade corona, men tog en test i slutet av augusti, och nej vi hade inga antikroppar, det var ett blodtest och det skulle visa rätt påstod dom.
      Ha det fint VARM KRAM

      Radera
  2. Det är ju nästa så man inte tror det är sant det du skriver. Jag förstår att ni är upprörda och arga, det skulle jag också vara. Efter allt som hänt med de äldre på deras boende, så är det inte försvarbart den som har hänt från hemhjälpens sida. Chefen bar verkligen brustit i sin chefsställning.Fel kan alla göra, men i detta fall så påminns vi varje dag om covid-19 och smittorisken. Jag hade nog gått vidare till högre ort med informationen, så det uppmärksammas hur de gör. Hoppas att din mamma inte är smittad.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi håller tummen för att hon inte är smittad, Är så orolig, kunde knappt sova i natt.
      Det här är SÅ dåligt. Min man talade om att vi är i en riskgrupp. Speciellt han! Det hade hon inte heller tänkt på, hon lät väldigt avvisande tyckte han! jag är chockad, och så arg! Dom vet att vi kommer dit och hälsar på och hjälper mamma utan skydd för mamma hör dåligt så jag måste prata väldigt tydligt högt och nära! Mamma är ju väldigt gammal, hon såg så skruttig ut igår. Har vi tur är det en riktig förkylning. Men jag trodde knappt mina öron när de som kom sa att de skulle testa mamma för att hon var misstänkt coronasmittad, jag kände det som att jag skulle börja storgråta direkt. Det tyckte chefen inte om att de som tog testet berättade det, men det var ju bra att inte alla mörkar. Vi var ju så säkra på att vi hade haft corona, men testade oss i9 slutet på augusti, förvånade blev vi när vi inte hade haft det.
      Det här blev ett långt svar, men jag är så förbannad.
      Ha det jättefint STOR KRAM !

      Radera
  3. Förstår det. Här man hemtjänst, så är man oskyddad, speciellt om det är så att man har många olika som kommer hem till en. Antalet vårdpesoner som möter varje äldre borde vara minimerat. Hoppas verkligen på det bästa. Ta hand om dej själv. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde vara några få som går dit! Mamma var smittad o vi ska testa oss i morgon. tre gånger har vi varit där sen hon blev smittad .
      Känner att jag har något på gång.
      Tack.
      Kram!

      Radera
  4. Så trist att läsa detta; aja baja förstår din frustration och ilska!!
    Din teckning är så passande fin!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre gånger sen hon blev smittad har vi varit där.
      Känner att jag har något.
      Så sorgligt och jag skakar av ilska och chock!
      KRAM!

      Radera
  5. Det här är verkligen under all kritik och jag förstår din ilska, frustration och oro. Så här får det verkligen inte gå till. Chefen har brustit på flera plan och skulle definitivt informerat er direkt om vilken misstanke som fanns och att det fanns smitta bland personalen.

    Tyvärr är jag inte helt förvånad för jag misstänker att många av våra äldre har blivit smittade av hemtjänstens personal och inte av försiktiga anhöriga men man vill gärna lägga skulden på dem anhöriga.

    Jag hade också gott vidare med informationen till högre ort och speciellt nu när ni vet att din mamma är smittad. Hoppas ni inte är smittade men risken är nog tyvärr rätt stor att ni är det. Hoppas att det inte blir så besvärligt för din mamma.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi kommer att gå vidare. En kille är det som blev smittad. tre gånger har vi varit där sen hon smittades, Dom kan inte ha skyddat sig!
      Hoppas nu på lindrig corona!
      Skakar!
      Jag känner att jag fått nått började känna det idag.
      KRAM !

      Radera
    2. Tänker på er och din mamma <3

      Kram och ha det så bra som det bara går.

      Radera
  6. Bedrövligt! Riktigt illa! Och dessutom ovanpå detta att din mamma fått Covid så hade de inte tänkt att informera er- Kanske dags att ringa till ansvarig distans i Uppsala och berätta. De har ju en egen smittskyddsläkare där.
    Håller nu tummarna. Och fortsätt att vara arg. Hoppas ni klarar er men se till att få er testade genast.
    Kram och många tankar

    SvaraRadera