Translate

måndag 26 oktober 2020

Vem är det................. Inte vet jag......

 

Jag väljer att ljuga! Har ingen lust att stå och diskutera med en av grannarna, jag känt i åratal, Men umgås inte med, hon kan vara mycket trevlig, men hon kan ha en andra mindre trevlig sida också.

Varför kunde jag inte bara säga, att det är säkert fler som tycker som du, men så tycker inte jag bla

Vad har jag då ljugit om...jo...jag brukar inte ljuga men en vit lögn då o då......det händer men inget viktigt. Men nu ljög jag.

Så jag har lite svårt att komma till saken nu!.....

Jag blir alltid obekväm när jag när sånt händer, jag hoppar inte på andra människor!

SÅ...

Vi möter grannen, min man är med och hundarna. .


Då helt plötsligt skriker hon till. VEM MATAR FÅGLARNA!!!!!!!

-Ja inte vet jag. svarar jag då.  Det är SÅ OHYGIENISKT och farligt för HUNDARNA skriker hon!

Ja inte tänker jag erkänna att det är jag som matar någon fågel när hon tar sig sån ton. Jag ser så oskyldig ut jag kan. Och nekar och undrar lite själv..vem kan det vara! 

Nu är det så att jag matar med talgbollar. Fåglarna bor på andra sidan vägen i skogen, de tar maten med sig dit! Och jag matar aldrig med matrester!

En massa FÅGLAR är det skriker hon vidare  Ja det kommer ju lite fler än de två kråkor jag matat i flera år,  Jag har ju två kråkor som går vid sidan om mig när jag rastar hundarna ,-) Så lite misstänkt ser det ju ut i hennes ögon. Nu när det är kallare kommer ju lite fler , Men de flyger snabbt vidare. Så vi har inte många fåglar alls.

 Jag matar på ett ställe rätt långt från där vi bor. 

Hon tittar misstänksamt på mig! Men jag ser lika grubblande ut som hon. Tror jag alla fall, jag kanske ser hur skyldig ut som helst!

Nu tycker jag inte om att bli påhoppad så där. Och de fåglar jag matar gör ingen skada. Förresten är det säker nåt jag ärvt från mina släktingar i Skåne, de älskade fåglar och hade alla varsin tam undulat och matade alla fåglar de såg ute.

Men tror inte grannen var mottaglig för snack om något arvsanlag.

Vem går nu och smyger med påsen med talgbollar , jo jag förstås, hon har samma hundrastningstider som vi, jag tittar mig noga omkring så kusten är klar! Sen tänker jag att nej nu får det vara nog, jag är vuxen och gör vad jag vill. Det är många som är emot att någon matar fåglar det vet jag, men har man några trogna fågelvänner så har man.

Du skulle ha sagt ifrån, säger min man. hallå ...varför sa du inget själv, han är ju med och matar våra kråkor, plus några andra nu när det blivit kyligare.

Grannen  smyger hon också, idag vände hon om och kom fort bakvägen och stod och kikade.

Sånt här gillar jag inte! Jag låter andra hålla på med sitt, och jag vill inte att folk ska lägga sig i vad jag gör.


14 kommentarer:

  1. Om du matar fåglarna har grannen inte med att göra, bara du inte matar fåglarna på eller från balkongen. Det kan dra till sig råttor om maten hamnar på marken
    och råttorna hittar dem. Dessa bestämmelser har vi i vår bostadsrättsförening.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte heller hon har något med det att göra. Nej vi får inte heller mata från balkonger och det är ju ok.
      Känns bättre nu när jag skrivit av mig ,-)
      Ha en fin dag du med KRAM ,-)

      Radera
  2. Det finns många djur i vår Herres hage. Såna där typer finns överallt. En sån som lägger näsan i blöt i vad andra har för sig och ställer till svars! Usch, vad obehagligt.
    Nej, hon har inget med ert privatliv att göra. En riktig energitjuv, det är vad hon är.
    Men hur agera?
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var obehagligt....Tycker inte heller hon har något med det att göra, riktigt otrevligt.
      Nu när jag skrivit av mig känns det bättre.
      Jag får strunta i henne. Eller säga ifrån om hon gapar till igen.
      Varm Kram! Ha det fint.

      Radera
  3. VILKEN MÄNNISKA! Den skulle jag inte vilja vara granne med! Man blir så ledsen av sådana inbillningssjuk typer. Mata på du! Småfåglarna behöver verkligen lite föda när det blir kallt! Förstår inte hur det skulle vara hygieniskt! Stå på dej! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var otrevligt. Jag fortsätter mata, och om hon gapar till igen får jag säga ifrån.
      Tack jag ska stå på mig! KRAM!

      Radera
  4. Förstår dig verkligen. Vilken trist granne. Och talgbolllar gör ju ingen skada.Absolut inte. Här hemma har jag vart irriterad när man matar måsarna och lägger bröd till fågllar på marken för då kommer råttorna. Men talgbollar hänger vi också upp.
    Problemet är ju hos granntanten men jag hade också blivit tyst och förvånad för man är ju inte direkt beredd på detta.
    Men kommer hon igen med synpunkter så är du ju mer beredd.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är jag beredd och kommer att säga ifrån, men det kom så oväntat! Jag var inte alls beredd ,-)
      Inte kul, för jag vill ju inte ha konflikter med grannen. Mycket obehagligt.
      Har nu skrivit av mig och redan känns det bättre .
      Ha det fint
      KRAM!

      Radera
  5. Vilken otrevlig granne så henne är det bara att strunta i. Mata småfåglarna med talgbollar är väl inga problem. Däremot kan det bli det om man lägger ut annan mat för då har man råttorna som ett brev på posten.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyckte att hon var otrevlig, synd för hon kan vara trevlig också.
      Men jag blev så överraskad, nästa gång säger jag till, talgbollar kan väl inte vara fel!
      Förstår om man slänger tex matrester, men det gör inte jag och har aldrig sett matrester någonstans i området!
      Ha en härlig vecka!
      KRAM!

      Radera
  6. Förlåt, men nu fick jag mig ett gott skratt.
    Tycker mig se dig smyga omkring med talgbollar och försöka se osynlig ut för grannen.
    Plus din härliga bild på dig själv. Du ser riktigt lurifaxig ut.
    Det är så tråkigt med jobbiga grannar, men försök att inte ta åt dig.
    Tänk på att fåglarna blir glada.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får tänka på fåglarna! Men jag blev så förvånad när hon plötsligt gapade till! Hon vet att det är jag, det tror jag på grund av kråkorna ,-) men jag ljög ändå ,-))
      Avskyr konflikter!
      Men nästa gång säger jag till!
      Ha det jättefint! KRAM ,-)

      Radera
  7. Vilken härlig teckning på dig där, det syns precis det du skriver om. Klok liten lögn där :-) Inte värt att bry sig om henne. Nästa gång fixar du det!
    Kram

    SvaraRadera