Translate

tisdag 24 november 2020

Den stora tröttheten är nu som bortblåst

 



Jo peppar peppar ,-)

Nu mår jag bra om jag törs skriva det. Mamma har klarat sig bra, hon är frisk nu. Det är en månad nu sen hon blev sjuk. Så vi var hos henne i förrgår. Hon blev glad när vi kom, hon hade varit SÅ arg så arg på mig sa hon, för att vi inte kommit när hon var sjuk. Jag kunde ju bara prata med henne i telefonen någon gång för hon orkade inte gå upp, så jag hälsade genom personalen, det var hon också SÅ arg för...att jag inte ringt, vet inte om personalen hälsade från oss, Flera som blivit sjuka, både personal och de som behöver hemtjänst där mamma bor. Min man har har återhämtat sig från covid. Men igår blev han dunderförkyld, så nu måste besöken hos mamma stoppas igen.

Vi har varit så trötta.

Har somnat överallt, har inte orkat läsa era inlägg, Förrän nu ,-))

Vi har haft huvudvärk, diarre, bröstsmärtor,  torrhosta, lite feber, ont i halsen, yrsel som var otroligt obehaglig, det var samtidigt som att befinna sig i ett vakuum..

Var glad för varje dag det inte blev värre. Blev faktiskt rädd!

Och så tröttheten, som satt i efter de andra symtomen försvann. Det har gått i vågor hur vi mått.

Jag tänker på mamma som blev så arg på mig och på alla äldre på hem som inte fick besök på så länge,det var nog många som inte förstod varför ingen kom och hälsade på. Som blev besvikna på sina anhöriga, vilket är sorgligt. 

Hoppas ni andra mår bra!




10 kommentarer:

  1. Så härligt att din mamma klarade covid-19 bra! Skönt att även ni har klarat er bra. Tröttheten som följer med är hemsk. Tråkigt att maken fick en förkylning, så ni får pruta på besöken till din mamma.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skönt att det är över ,-) Och glad att mamma klarade sig! ,-))
      Annars hade vi besökt mamma igen, hon svarar inte när jag ringer ,hon sover nog!
      Ha en fin dag du också. KRAM!

      Radera
  2. SÅ synd om de äldre. Många fattar ju inte. Och en del är dementa. Allt blir tillrört. Fruktansvärt.
    Men så skönt att din mamma är frisk nu. Och att ni själva har ridit ut Covid-19.
    Ja, sicket elände med pandemin.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många äldre är ju väldigt ensamma och förstår inte varför! Det är sorglig. Nu gäller det att följa det som sägs! Fast jag tycker de kunde tagit i hårdare, för att få ett slut på covid!
      Ha det jättefint
      Varm Kram!

      Radera
  3. Gott att höra att ni klarar er igenom covid. Och att dessutom mamma mår bra. Har tänkt mycket på er. Kram!//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja skönt, läkaren sa att det var en i mammas ålder som blev sjuk i våras och klarade sig, det gäller att ha tur!
      Ha det jättefint
      KRAM!

      Radera
  4. Så fint att läsa att ni återhämtat er. I alla fall till viss del. Och skönt att även din mamma klarade sig. Men knepigt detta med att din mamma inte kan förstå varför ni inte kom. Ja, inte är det lätt att bli gammal.
    Fortsätt nu att ta det lugnt och samla krafter.
    Tankar och en stor kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det går framåt, känner oss pigga nu! trots min mans dunderförkylning som han precis efter.
      Mamma mår bra ,-) men hon hade väl väntat att jag skulle kommit när hon var sjuk, men jag berättade för henne att det var covid hon hade haft ,-) Då förstod hon bättre.
      TACK!
      En stor Kram till dig!

      Radera
  5. Hej. Så glad jag blir över att se att du är kvar i Bloggvärlden, men tråkigt att ni har åkt på denna skit Corona. Hoppas nu verkligen att det snart är över helt och att du kan besöka din mamma. Ha det så bra det bara går.
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är tillbaka ,-))
      Har undrat över dig. Jo tack nu är vi friska igen,-) En skön känsla! Men man kan ju åka på det en gång till , det har ju hänt, så det gäller att vara försiktig ,-)
      KRAM!

      Radera