Translate

söndag 20 december 2020

Vad håller jag på med?

 Inte min mening att vara frånvarande, men vi håller på att städa alla skåp och bara slänga, sparar något.....litet ,-)

Vi har börjat få ordning på allt vi sparat genom åren. Och det är mycket det!

Sen är vi så trötta efter covid, det är sanslöst! Helt mörk under ögonen!

Jag måste ha ett uppehåll med bloggen, får ta nya tag sen!

Men önskar er all en fin JUL ,-)

Ska ha mamma här boende hos oss, i två veckor. Över Jul och in i det nya året. Mamma känner sig helt plötsligt så ensam, så gulligt och sorgligt. Min mamma som inte alls tycker om hundar, sa innan vi gick, kan ni inte lämna en hund kvar som kan bo hos mig (henne). Det sa hon vid två tillfällen, går det sa hon.. kan en hund få stanna kvar!  Men mamma hundar måste ju och rastas flera gånger om dagen, sent på kvällen!  

Hon tänkte en stund...javisst ja, sa mamma.

Nu önskar jag er alla som tittar in hos mig, en GOD JUL


 Eftersom jag inte hinner in att besöka er, så kommer jag nästa år 2021 att titta in till er!

Det låter ju inte klokt! ,-)

Men hinner tyvärr inte förr!

Mina foton har jag fått hjälp med halvvägs kan jag säga. Flyttade från mobilen, men inte in på nätet så jag kan använda dom!

Vi skickade efter en kamera från nätet, vi är inte nöjda, den är helsvart, små knappar att trycka på, inte riktigt vad vi önskade. Vi får lämna tillbaka den.

Nu önskar jag er alla som tittar in hos mig, kända bloggvänner och ökända som bara råkar hamna här. 

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR! och hoppas nu det kommande året blir bra på alla sätt och att vi slipper covid!




                                                                          SKÅL!!!

13 kommentarer:

  1. Krya på, ta hand om varann, god jul, kram. Hörs nästa år!

    SvaraRadera
  2. Svårt med tekniken ibland!
    Vad fint att din mamma får komma till er över jul och nyår.
    Jag önskar er alla fina högtider.
    Varm kram, god jul och gott nytt år 2021!

    SvaraRadera
  3. Tröttheten som kommer både före och efter covid-19 är hemsk. Hoppas den går över snart. Så mysigt att din mamma firar julen och stannar kvar hos er. Kan förstå att hon känner sig ensam efter denna långa tids isolering,
    Önskar er en fin och trevlig Jul och Nyårshelg.
    Kram❤🤶🎅

    SvaraRadera
  4. Då passar jag på att önska er en riktigt god jul och ett gott nytt år! Så skönt att få rensat ut och städat undan. Det behöver man göra med jämna mellanrum.

    Så ledsamt att din mamma känner sig ensam men det är inte alltid så lätt att bli gammal. Väldigt omtänksamt att hon får bo hos er över helgerna. Ska jag vara helt ärlig så hade jag inte klarat av att ha min svärmor här i två veckor...

    Kram och ha det riktigt bra under din bloggpaus!

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en så bra jul som möjligt och visst hoppas vi på ett 2021 som blir bra. Så fint av er att ta hem din mamma i två veckor. Hoppas det blir till stor glädje för henne.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Klart att tiden ska räcka till mycket, då får en pausa bloggeriet. Gott att ni är på frisksidan efter covid, tröttheten kan nog hänga i tag.
    Jag önskar er GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
    Så bloggses vi nång gång på nyåret :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad mycket du har att stå i. Glöm bara inte bort att vara rädd om dig själv.
    God Julkram, Bosse

    SvaraRadera
  8. Livet utanför internet är ju viktigare än bloggandet :P Mysigt att hon ska bo hos er i två veckor så att hon slipper vara ensam :) Och skönt att rensa lite :)

    SvaraRadera
  9. Så fint att din mamma kan vara hos er under julen. Då får hon ju också närhet till hundarna dagligen. Det kommer att glädja henne.
    Hoppas att ni kryar på er och snart får känna er friska och som vanligt igen.
    Försök att inte stressa för mycket, det är inte bra.
    Vill önska dig och din man en God Jul och ett Gott Nytt Friskt År 2021.
    Varma kramar till dig.

    SvaraRadera
  10. God fortsättning till dig och de dina också!
    Och lycka till med rensadet, sådant kan ta tid men känns bra när det väl är gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är bra att rensa då och då. Vi gör ju det automatiskt när vi ändå flyttar runt i världen.
    Hoppas du återfått mer krafter nu en bit in på det nya året.
    Kram Bosse

    SvaraRadera