Translate

fredag 8 januari 2021

Ett fint minne att spara

 




Nu ,-) är jag nyfiken på att kika in hos er andra!
Vi har haft en härlig jul, mamma var här längre än vi tänkt, det gick SÅ bra! ,-) Vi förlängde några dagar.
2 1/2 vecka blev det! Hon behöver ju hjälp med mycket när hon är här, hemma är det ju anpassat för henne. Hemma går hon och lägger sig sig tidigt, här inte före halv 10 på kvällen ofta vid 22tiden ,-)
uppe med tuppen är hon också, så vi fick ändra våra sovtider och inte ligga och sova länge inte. 
Men hon var så glad och nöjd! Tyckte det var en så positiv stämning här, ,-) 

Så nu när hon är hemma igen saknar jag henne! Det var en otroligt fin Jul!
Som jag nu spar i minnet ,-) 

17 kommentarer:

  1. Så härligt det låter och så fint för din mamma att få tillbringa jul och nyårshelgen hemma med er. Kan tänka mig att hon värdesatte det och tyckte att det var minst lika trevligt som du tyckte.
    Är ni helt bra nu från sjukdomen?
    Sköt om er och fint att se dig här igen.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att det gick så bra! ,-)) Kul för mamma att få komma bort och det blev ett minne för livet.
      Nej riktigt bra är inte min man efter covid. Varm Kram! ,-)

      Radera
  2. Så roligt att helgerna blev så bra och att ni fick fina dagar tillsammans. Skönt att din mamma var nöjd också och att det blev ett fint minne för er alla <3

    Själv hade jag aldrig fixat att ha min svärmor här så länge, det finns inte ens på kartan.

    Kram och god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ,-)) det gick jättebra, fort gick tiden samtidigt som det kändes som hon var här dubbelt så länge. Men ett fint finne blev det ,-)
      KRAM ,-)

      Radera
  3. Så roligt att du kunnat ta hand om din mamma, och att ni båda trivts med det. Min mamma har varit borta i 20 år. Saknar jag henne.... ? Inte efter denna långa tid. Men minnen, både positiva och negativa, de finns ju alltid kvar. Var glad så länge din mamma finns kvar, och mest av allt för att du ger henne så mycket glädje. Kram! // Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. det bleb så bra vilket var så kul! Ett minne att minnas ,-) Så tråkigt att du miste din mamma för 20 år sedan. Ja nu var mamma glad och det känns jättebra!
      KRAM ,-)

      Radera
  4. Så fint och roligt att du har fått ett gott minne från julen 2020. Inte många som har fått lika fina minnen. Nu är det bara att hoppas att 2021 kommer att bli ett bättre år och de som delar ut restriktioner följer dem SJÄLV.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi hoppas, läste att fler smittas och fler dör så att de som bestämmer själv följer räknar jag med efter det senaste!!
      Ja ett minne jag bevarar, Det gick så bra!,-)
      Ha det jättefint! KRAM,-)

      Radera
  5. Vad riktigt roligt, du kunde få rå om och hon din mamma kände sig ompysslad. Mycket kärlek där.
    Jag var ju hos yngsta dottern - för mig länge. Men, så roligt och skönt. Jag var där i tolv dagar.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var mysigt, mamma behövde det och det gjorde jag också ,-)
      Så skönt för dig att fira hos yngsta dottern ,-)
      Att komma bort till familjen är bra! ,-)
      Varm Kram till dig!,-)

      Radera
  6. Så fint att läsa att det blev en så bra julhelg med din mamma hos er- Något både din mamma och du har med er vidare.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ,-)) Det blev SÅ bra. Ett fint minne blir det ,-)
      Vi såg några filmer tillsammans och skrattade åt samma saker ,-) Visste inte att vi hade samma humor! Bara det kändes så fint. KRAM ,-)

      Radera
  7. Så skönt att ni kunde umgås i jul. Nu tycker jag att det är skönt att helgerna är över. Hoppas också att pandemin drar sin kos. Önskar dig ett gott nytt år, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mysigt att ha mamma här ,-) Men skönt att komma tillbaka till en vardag! Nu hoppas jag pandemin försvinner för gott, hoppas alla anstränger sig! Et mycket fint år 2021 hoppas jag du och de dina får!
      KRAM ,-)

      Radera
  8. det känns fint nu när helgerna är över, vi hade en fin julhelg med mamma. Hoppas corona försvinner nu, snabbt, alla fall om folk anstränger sig!
    Jag önskar dig allt gott år 2021. Snöar fint här, knarrar under fötterna precis som det ska ,-)
    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Så roligt läsa om er fina jul tillsammans :-) Allt gott efter covideländet, det förtjänade ni alla tre z3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ,-) det blev en jättefin jul ,-) Min man mår inte bra än efter covid, hoppas det blir bättre annars får han söka hjälp.
      Min mamma är fortfarande så glad fast hon är hemma hos sig nu ,-)
      Ha det så fint! KRAM Primrose ,-)

      Radera