Translate

torsdag 27 maj 2021

Mina fötter är gjorda för balettskor

 

Att mina fötter är gjorda för balettskor är ju inte sant förstås, har aldrig ens provat balettskor. Men jag tittade ner på mina gummistövlar. Jag flänger inte runt över stock och sten, jag går som vanligt. Mina fötter är helt normala i storlek 37.  Är inte för trånga utan känns bra och en storlek  större är alldeles för stora.  Ändå har ett till par gummistövlar gått söner. " Varför kan inte jag gå i gummistövlar, varför passar mina fötter bara i balettskor" säger jag då till min man. För att muntra upp mig själv lite ,-) Köpte  gummistövlarna i oktober förra året, använde dom några gånger, sen var det kängorna på. Började nu i April igen, var så nöjd, går på asfalt eller gräs. Så helt plötsligt hade jag blöta fötter igen! De spricker helt enkelt. Jag brukar få köpa nya gummistövlar varje år, dom här skulle vara bra enligt expediten, men nej. Gummistövlar går inte alltid att köpa där vi bor, inte säsong! Det ska vara höst, då finns gummistövlarna i affärerna. Men nu lyckades jag hitta ett par. Inget problem att lämna tillbaks, det går även utan kvitto sa hon i affären men kvittot hade jag med. Förr i tiden höll gummistövlar hur länge som helst. Hade mina i åratal. Det är inte stora sprickor men vatten tränger in ändå.

Nu hoppas jag på de nya, ska fetta in dom. 

Har ni andra problem med läckande gummistövlar?





11 kommentarer:

  1. Förr höll gummistövlar i en evighet men numera tycker jag att de spricker väldigt snabbt, precis som om det torkar. Det har hänt med både dyrare och billigare gummistövlar. Just nu har jag inget fungerande par och vet inte vad jag ska köpa för sort faktiskt... Jag betalar gärna lite mer om det är god kvalitet men hur vet man vad som håller?

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, de torkar.
      Har själv provat billiga och dyrare med samma resultat. Då vet jag att det är flera som har det här. Önskar dig en fin Torsdag!
      Kram ,-)

      Radera
    2. Jag har också Goretexkängor och är väldigt nöjd med dem. Mitt första par höll i hur många år som helst och då hade de hängt med på massor med hundrelaterade aktiviteter i ur och skur.

      Kram

      Radera
    3. Bra då får jag satsa på ett par goretex! ,-)
      Kram ,-)

      Radera
  2. Är långt emellan som jag köper nya. Användes goretexskor. Men ibland behövs stövlar, och största lilla problemet från gång till annan är att jag glömt att dom läcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har funderat på goretexskor! Händer det något med de nya nu, så ger jag upp om gummistövlar, då satsar jag på goretex istället! ,-)
      Här är så blött nu så det skulle behövas en lite båt istället! KRAM!

      Radera
  3. Jag använder inte gummistövlar. Tycker det är obekvämt med stövlar. Använde skostövlar på landet, var toppen.
    Det är nog dålig kvalité på stövlar idag, mycket plast i stövlarna och mindre gummi.
    Ha en fin kväll!
    Kram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så, nu är allt en slit och släng vara, alla fall slängvara. Inget är menat att hålla länge. Ska kika på skostövlar, men har inte tittat på dom för vi går ju i långt gräs med hundarna ,-) men ska kolla! Ha en fin kväll! KRAM ,-)

      Radera
  4. Jag hade, slet ut gummistövlar, när vi hade båt och ofta var de inte alls bra. Även om de ansågs vara hållbara. Jag har problem med mina tår och har svårt för stövlar men med mina "joggingskor" blir jag ju dyngsur så jag får leta efter några som är bekväma och där tårna får plats.
    Fint att få höra när du haft dina ett tag hur de fungerar och vad du tycker.
    Lycka till nu med de nya gummistövlarna.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på de här nu, men fick ett tips från en bloggvän, goretexskor, de ska jag prova om inte de nya gummistövlarna håller, vi är ju ute mycket med hundar i allt väder ,-)) vill ju inte bli våt om fötterna. Tack. KRAM!

      Radera
  5. Jag har ett par gummistövlar som jag köpte då det var översvämning runt Råstasjön och det är många år sedan. De håller än. Dom är cirka 10 år eller mera. Nu har jag dom i Ångermanland och de är så bra och slitstarka.
    Ha det fint.
    Kram!

    SvaraRadera